שעתיים טיסה מת"א: חופשה בגן עדן שמעט ישראלים מכירים

מלגונות כחולות וחופים יפיפיים ועד כפרים ועיירות ציוריות שמשקיפות על נוף מרהיב: הכירו את האי היווני Evia – האי השני בגודלו במדינה אחרי כרתים, אשר נחשב ליעד מרהיב וזול לחופשה, שמשום מה לא נמצא על מפת התיירות של התייר הישראלי

אביה, אי יווני / צילום: shutterstock
אביה, אי יווני / צילום: shutterstock

למעלה מ-3,000 איים פזורים בכל רחבי יוון, ולמרות כל החשודים המידיים כמו רודוס, כרתים או מיקונוס, מתברר שזה לא סתם עוד איזה תעלול שיווקי גאוגרפי - יוון אכן מסתירה כמה איים מופלאים שאנחנו הישראלים עוד לא כבשנו.

אחד מהאיים האלה הוא אביה (Evia) - האי השני בגודלו במדינה אחרי כרתים ובאופן כללי גן עדן קטן שמבוסס כמעט כולו על תיירות מקומית. אז איך קרה שכפכפיהם של הישראלים עוד לא השאירו סימנים על חופיה המושלמים של אביה? זו שאלה נהדרת בלי תשובה ברורה.

גודלו של האי הוא כ-3,900 קמ"ר, והוא כולל אינספור כפרים קטנים ועיירות מדהימות, אנשים שמגדלים לעצמם מלפפונים, חובצים גבינות ויוצאים בכל בוקר לגלות איזה מתנות יביא להם הים. אנשי אביה מכירים את ישראל, שמעו עליה, אבל כמעט ולא פגשו ישראלים.

מדובר באי שההגעה אליו מאתונה היא פשוטה מאוד: אתם יכולים לשכור רכב ולהגיע בכוחות עצמכם תוך פחות משעתיים נסיעה; או להגיע עם אותו רכב שכור לאחת הנקודות בפאתי אתונה, שם תעברו (יחד עם הרכב) בעזרת מעבורת ישירות אל האי. הכול תלוי איפה תרצו להתחיל את הטיול, מה תרצו לראות, ובאיזה מים תעדיפו להשתכשך. 

בשונה מאיי הבטן-גב שאנחנו הישראלים כל-כך אוהבים ויכולים לסגור בהם פינה גם בסוף שבוע ארוך, באביה הסיפור הוא שונה. נכון, תוכלו למצוא נקודה שבה בטן-גב תהיה הפעילות העיקרית שלכם, אבל אז החמצתם את כל הקסם. אביה היא למעשה גרסה מיניאטורית של יוון, יש בה הכול - חופים, ים, הרים, נחלים, בשר ודגים. הנופים משתנים בקצב מסחרר, צבע הים מהפנט, והנפש רוצה לגלות עוד ועוד.

כנראה שההמלצה הכי טובה להכיר את אביה תהיה פשוט לשכור אוטו באתונה, להגיע לאי עם הסלולרי שלכם וחיבור אינטרנט משולם מראש, ולא תמיד לסגור מקומות לינה כבר מהארץ. תנו לעצמכם ולרכב שלכם דרור לטייל בין הכפרים, החנויות, החופים והמסעדות, ומתישהו פשוט תיכנסו לאחת מאפליקציות הלינה ותסגרו לעצמכם מקום לישון בו.

שוב - כמעט ולא תמצאו תיירות לא מקומית באזור, כך שמיטות פנויות לא תהיה בעיה למצוא, והמקומיים (לפחות אלה שדוברים אנגלית) ישמחו לעזור לכם.