"לפעמים פרויקט תמ"א 38 הוא יותר מורכב מפרויקט גדול"

חברת just manage מציעה אפליקציה לניהול אתרי בנייה משלב הייזום ועד לסיום המסירה

אתר בנייה / צילום: איל יצהר
אתר בנייה / צילום: איל יצהר

המוצר:

פתרון לתהליכי ניהול, משלב הייזום ועד לסיום המסירה. הפתרון כולל אפליקציה שמותקנת על מחשב או טלפון, ותמיכה של החברה בתפעול. ארי אוריאלי, מייסד ובעלים: "יש לנו תוכנה, אפליקציה ומערכת ווב שמותקנת אצל הפרויקט לניהול איכות ולניהול לוח זמנים. את יכולה לקנות רק חלק מהתוכנה או לקנות הכול. פעם בשבוע יוצרים קשר עם הפרויקט, ופעם בחודש מוציאים דוח, שבו כתוב אם אתה הולך לאחר בשבועיים או להקדים בשבוע. כך כולם יודעים איפה הם עומדים. אני מנסה לעזור כמה שיותר מהניסיון שלי".

איך הכול התחיל:

"החברה היא סוף סיפור, ולא ההתחלה. הייתה לי הזכות הרבה שנים לבנות בחברת תדהר במשך 14 שנים. יצרתי שם תרבות ארגונית, מכונה מנהלת של פרויקטים. השוק שלנו, שוק הנדל"ן, לצערי הוא שוק של ג'ונגל. איחורים בלוחות זמנים, בעיות איכות, בעיות בטיחות, מוסר תשלומים חסר. הרבה דברים לא טובים. אני מאמין שזה לא חייב להיות ככה. זה יכול להיות אחרת. התרבות יכולה להיות אחרת. וזה המסע שיצאתי אליו.

"כדי שהדברים יצליחו, אני מנסה באמצעות טכנולוגיה, מתודולוגיות ניהוליות וידע מעשי רלוונטי לתחום - לייצר כלים ניהוליים של פרויקט הנדל"ן. הכול מתחיל ונגמר בניהול. טכנולוגיות משנות התנהגויות, ראינו איך הסלולר שינה לנו את כל החיים. ברגע שיהיו כלים מותאמים לענף, וייצרו ערך לכל בעלי העניין, יקרו דברים טובים.

"חיפשתי מה הבעיה המרכזית. הרי כל חברה רוצה להרוויח כסף ולשמור על מוניטין חיובי. הזמן הוא מה שמחבר את שתי המטרות האלה. בבניין הזמן הוא זולל הכסף הכי קריטי. חודש במגדל של 30 קומות זה מאות אלפי שקלים, ואם נכנסים לאזורי איחורים וקנסות אז בכלל. ניהול הזמנים, כי זה עמוד השדרה של הפרויקט, כי כל יתר תחומי העניין יוצאים ממנו".

הלקוחות:

"הפתרון מתאים לכל גודל של חברה. רצים היום עשרות פרויקטים, יש לנו עשרות לקוחות ואנחנו ממשיכים בפיתוח. יש לי קצת לקוחות בחו"ל, אבל כרגע אני עוד לא רוצה לצאת לשם. אני רוצה להגיע לחו"ל עם מוצר מאוד בוגר. במהלך השנה הבאה ננסה לצאת לעולם".

בין הלקוחות של החברה כרגע הוא מונה את אקרו נדל"ן, אזורים, רוטשיין, מנרב, סיון ביצוע, קבוצת קרסו נדל"ן, אלקטרה בנייה ורבים אחרים, בהם גם קבלנים ויזמים קטנים.

- זה שווה לקטנים כלכלית?

"כן. כי לפעמים פרויקט של תמ"א 38/1 (עיבוי ותוספת דירות על בניין קיים) יותר מורכב מפרויקט רגיל: יש גם דירות ישנות וגם חדשות. חודש בפרויקט הזה שווה הרבה מאוד כסף, והמערכת יכולה לעזור להציל את החודש הזה. נוסף לכך, דווקא לקבלנים קטנים הרבה פעמים אין תרבות ניהול ותרבות הטמעה. יש לנו מרכז תמיכה שמלווה את הפרויקט. הדבר העיקרי שאנחנו שומעים מלקוחות הוא שבזכות המערכת הם פועלים על סמך ידע. היום הוא כבר עושה את הפעולות שימנעו ממנו לאחר בחודשיים. אפשר להשפיע".

"השיווק של המוצר לא קשה בכלל. כולם צריכים וכולם רוצים מוצר כזה, אבל לפעמים קשה להכניס בקרה לתרבות העבודה. הפער המרכזי הוא לא הטכנולוגיה, אלא התרבות. בצורך אין לי בעיה, לוח זמנים הוא בעיה כואבת לכולם, אין סימני שאלה. הקושי הוא סביב השינוי התרבותי".

"שליטה בגמרים"

חננאל כהן, מחברת הנקו, משתמש בתוכנה כבר כשנתיים: "אנחנו עובדים איתה לצורך ניהול לוחות הזמנים בפרויקטים שלנו. כל בעלי העניין בפרויקט יכולים להיות שותפים בצפייה ובכל מה שנעשה. זה נותן מיקוד בעמידה בלוחות הזמנים ונותן אפשרות של סינון כל המלאכות מול כל הקבלנים. התוכנה מאוד פתוחה. תמיד אפשר לבוא לארי ולבקש שימוש כזה או אחר, חיתוך מצב נוסף, והם עושים את זה.

"אנחנו פעם בחודש עושים ישיבת לוחות זמנים יחד איתם, דבר שמאפשר לנו לראות איפה אנחנו עומדים ואיפה מפגרים בלו"ז ולעשות תוכנית קדימה. זה מאפשר לגמור את הפרויקט בזמן ואולי לפני הזמן. לפני כן היינו עובדים כמו כל הענף עם MS project, תוכנה מצוינת אבל פחות ממקדת. עם התוכנה של ארי השליטה בגמרים היא מאוד פשוטה למעקב. כן עשו ריצוף, כן הרכיבו ברז, אתה יודע בדיוק מה השלימו ומה לא.

"במבט אחד אני יכל להבין איפה הפרויקט עומד. מה שצבוע באדום זה נתיב קריטי שאני צריך לעבוד, מה שבירוק בהיר אפשר להתחיל אבל לא התחילו. זה דורש מהאנשים לתחזק, להזין נתונים. אצלנו עושים את זה וגם יש לנו איש קשר עם האנשים בשטח, והם פעם בשבוע מעדכנים. זה תהליך הטמעה וברגע שמישהו רואה שזה משמש אותו, הוא יותר משתף פעולה. כרגע למשל יש לי מנהל פרויקט שעשה עם זה פרויקט ביפו, ואז בפרויקט הבא זה כבר ברור שהוא ישתמש בזה".

המתחרים:

"אחד הפתרונות הוא ניהול בטיחות, והמתחרה שלנו בתחום זה הם safeguard. בנוסף, לחברת רמדור יש פתרון לניהול האיכות. ובלוח זמנים המתחרה המרכזי הוא דף הנייר והאקסל".

תעודת זהות:

שם: just manage - פתרון לניהול אתרי בנייה
שנת הקמה: 2013
מייסד, בעלים ומנכ"ל: ארי אוריאלי
מספר עובדים: כ-20.
מימון: עד כה לא גייסו כסף. חושבים לצאת לגיוס בקרוב.