סטארט-אפ | פודקאסט

היזמת שעושה הכול: סטארט-אפ, תואר שני ועסק חברתי

01/05: אפרת רפופורט, בונובו • אפרת רפופורט הקימה את הסטארט-אפ Bonobo.ai ■ במקביל היא סיימה תואר שני בנוירו-ביולוגיה חישובית, הקימה עסק למכירת צעיפים מהודו ונבחרה לרשימת "30 מתחת ל-30" של "פורבס" ■ איך היא מספיקה הכול?

"ככל שאני מתעסקת ביותר דברים, כך אני עושה אותם יותר טוב", אומרת אפרת רפופורט, והיא באמת מתעסקת בדברים רבים. "אנשים אומרים שזה לא נכון לנהוג כך - אבל זה מה שאני מאמינה בו מגיל קטן, ואפשר לומר שזה שירת אותי די טוב".

רפופורט אמרה את הדברים בפרק החמישי של "עוד פודקאסט" - תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות, בשיתוף "גלובס".

בנוסף להיותה מייסדת-שותפה ומנכ"לית של הסטארט-אפ Bonobo.ai, שפיתח פלטפורמה לניתוח הודעות של צ'אטבוטים (Chatbots), היא הייתה מעורבת בהקמה של הפלטפורמה XinGao - אשר נועדה להקל על משקיעים ויזמים סיניים המגיעים לארץ לאתר סטארט-אפים בהם היו מעוניינים להשקיע ו/או לעבוד עמם. בין משתמשי הפלטפורמה ניתן למצוא קרנות הון-סיכון ותאגידים גדולים בסין, וכן את מייסד עליבאבא, מועדון היזמים של ג'ק מא.

 

לפני כן, הקימה רפופורט עסק חברתי בשם Ettica, במסגרתו מכרה צעיפים בעבודת יד של נשים הודיות, במפעל אשר פועל תחת סחר הוגן. היא מתעניינת בשפות אסייאתיות, בעלת תואר שני בנוירוביולוגיה חישובית (בוגרת תוכנית לאוטמן של אוניברסיטת תל אביב), ובצבא שירתה ביחידה 8200 של חיל המודיעין.

בשנה האחרונה גם נבחרה רפופורט לרשימה הישראלית של "30 מתחת ל-30" של מגזין פורבס העולמי, וכן הוכרזה כאחת היזמות המובילות בתחום הצ'אבוטים בעולם לשנת 2017.

בפרק ה-5 של עוד פודקאסט, שוחחנו איתה על מסלול חייה הלא שגרתי, וכמובן על הסטארט-אפ שלה - Bonobo.ai. הסטארט-אפ המדובר מאפשר ללקוחות לנתח מידע טקסטואלי שיחתי מצ'אטבוטים ואי-מיילים בזמן אמת, ולהוציא תובנות מתוך המידע הזה. החברה הוקמה על ידי ארבעה מייסדים וגייסה כמה מיליוני דולרים. היא עובדת עם עשרות לקוחות - חלקם חברות ברשימת Fortune 500 ומנתחת מעל ל-100 מיליון הודעות מדי יום.

*** "עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, מנהל השיווק והאקו-סיסטם ב-MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ' , מייסד-שותף ב-Splash Ventures (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).