כך תזמינו נעלים ברשת: פטנט ישראלי חדש שכדאי להכיר

הכירו את החברה הישראלית הקטנה והאלמונית שמצאה פתרון חדשני לאחת הבעיות הגדולות היום בקניית נעלים דרך הרשת ■ מדובר בשוק עצום בהיקפו שהציג מכירות של כחצי מיליארד זוגות נעליים בשנה החולפת ■ כל הפרטים בווידאו

אפליקציה למדידת כף הרגל WizeSize/ צילום: מתוך הוידאו
אפליקציה למדידת כף הרגל WizeSize/ צילום: מתוך הוידאו

מכירים את התחושה המדכאת הזאת כשאתם מזמינים נעליים ברשת, ואז המידה לא מתאימה, ואתם צריכים להחזיר אותן ולרדוף אחרי ההזמנה? אז אתם לא לבד: על-פי הנתונים, בשנת 2016 נמכרו מעל חצי מיליארד זוגות נעליים בפלטפורמות מסחר אלקטרוני, ומתוכן הוחזרו מעל 25% עקב אי-התאמה של הנעל למידה.

כידוע, החזרת המוצר גוררת עלויות, טרחה ואי-נוחות הן למשווק והן לצרכן. חברת הסטארט-אפ הישראלית WizeSize פיתחה טכנולוגיה חדשנית המבצעת ניתוח והתאמה מיטבית של המידה המבוקשת בדגם הנעל אותו מבקשים לקנות. הפתרון מבוסס על טכנולוגיה של deep learning וראייה ממוחשבת. כך ניתן לבצע מדידה של הרגל באופן וירטואלי על-מנת לרכוש נעליים אונליין.

כחלק מתהליך הרכישה באתר קניית הנעליים, המשתמש יוכל לסרוק את כפות-רגליו באמצעות מצלמת הטלפון הנייד. לאחר מכן המערכת תפעיל סדרה של אלגוריתמים מבוססי deep learning, אשר ימליצו על המידה המתאימה עבור הדגם הספציפי שבחר.

הטכנולוגיה של WizeSize מוטמעת בפלטפורמת ShoeTube.co.il, המאפשרת רכישת דגמי כל היצרנים המובילים מארצות-הברית.

חברת WizeSize הוקמה ב-2014 על-ידי צוות של 3 מדענים ומהנדסים מנוסים בעלי ניסיון מעמיק בטכנולוגיה ובצריכה. לאחרונה היא הגישה את הטכנולוגיה לפטנט.