נעילה שלילת בבורסה על רקע התחזקות האירו והדולר

מגמה מעורבת באירופה ■ עליות שערים בוול סטריט - מדד הדאו ג'ונס חצה לראשונה את רף ה-20 אלף נקודות ■ דו"חות חיוביים לסודה סטרים

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (ד') בירידות שערים, על רקע עליות חדות בשערי המט"ח. בבורסות אירופה מתנהל המסחר במגמה מעורבת, בעוד וול סטריט נפתחה בעליות שערים, עת עבר מדד הדאו ג'ונס לראשונה את רף ה-20 אלף נקודות.

 

אילן ארד קשת, מנכ"ל בית ההשקעות יצירה, אמר היום כי "מזור רובוטיקה וקמהדע  נתנו את יריית הפתיחה לעונת הדוחות בתל-אביב, והציגו דוחות טובים מהתחזית. היום ישנם שני דיווחים מעניינים מאוד - נובה  דיווחה על הכנסות שיא של 56.1 מיליון דולר, גידול של כ-56% מול הרבעון המקביל אשתקד. סודה סטרים צפויה לדווח בהמשך היום.

לדבריו, "מניות השורה השנייה והשלישית מסתמנות אטרקטיביות לאחר המימושים שעברו התקופה האחרונה ולאור הדוחות הטובים והסנטימנט שמגיע מהמסחר בחו"ל לאחר דוחות אפל אנו ממליצים על חשיפה מניות השורה השנייה בארץ - נובה, אלקטרה , שופסל , ויקטורי  - ומניות הטכנולוגיה בארה"ב בדגש על חמשת הגדולות (אפל, מיקרוסופט, אמזון, גוגל ופייסבוק)". 

סודהסטרים  עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון השני שפרסמה היום. סודהסטרים רשמה הכנסות של כ-131 מיליון דולר, צמיחה של 9.6% לעומת הרבעון המקביל, ושל 13.3% לעומת הרבעון הקודם. בכך עקפה החברה את תחזיות האנליסטים בכ-2 מיליון דולר. גם בשורה התחתונה תוצאות החברה היו טובות מתחזיות השוק, וסודהסטרים רשמה ברבעון השני רווח נקי של 14.4 מיליון דולר, שהם 64 סנט למניה, לעומת תחזית האנליסטים ל-54 סנט.

קבוצת דלק   ריכזה עניין שלילי על רקע דיווח לבורסה כי היא בוחנת הנפקת מניות בכורה לציבור ורישומן למסחר בבורסה. 

מניית טבע נסחרה היום תחת לחץ כש-10% ממניות החברה שנמצאות בידי אלרגן משתחררות היום מחסימה. אלרגן תוכל למכור החל מהיום את המניות שקיבלה בעסקת אקטביס, עליהן היא מופסדת כ-2 מיליארד דולר "על הנייר". אלרגן עדיין לא סיפקה לכך תשובה רשמית, כך שכלל לא ברור אם היא תבחר להחזיק במניות טבע עוד זמן רב, או שדווקא תעדיף למכור אותן בזמן הקרוב. גם מיילן  ו-פריגו  רושמות ירידות.

היום תתקיים בבורסת הנפקת חברת OPC שבבעלות ICP שבשליטת קנון  מקבוצת עידן עופר. לקראת ההנפקה ביצעו בחברת היועצים אנטרופי הערכת שווי לחברה, הנוקבת בסכום של כ-1.4 מיליארד שקל (392 מיליון דולר). OPC, נזכיר, מבקשת לגייס לפחות 350 מיליון שקל לפי שווי של 1.25 מיליארד שקל "לפני הכסף". כלומר ההערכה של אנטרופי נוקבת בשווי גבוה בכ-12% מהשווי המינימלי של החברה לצורך ההנפקה.

מזור רובוטיקה  פרסמה אתמול רשמית את תוצאות הרבעון השני שלה, לאחר שלפני כמה שבועות פרסמה תוצאות מקדמיות. הכנסות החברה לרבעון עמדו על 15.5 מיליון דולר, צמיחה של 87% לעומת הרבעון המקביל. ההפסד התפעולי עמד על 3.9 מיליון דולר, בדומה לרבעון המקביל, וההפסד הנקי עמד על 3.7 מיליון דולר, לעומת 4.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. 

מניות מזרחי טפחות  ואגוד  המשיכו להיסחר על רקע המגעים למיזוג בין שני הבנקים. מזרחי טפחות הודיע כי מוכן לרכוש את אגוד לפי שווי שוק של 1.4 מיליארד שקל, המהווים פרמיה של כ-10% מעל המחיר של המניה ביום ההודעה.

בהקשר למזרחי טפחות, נציין כי ועד עובדי הבנק פתח היום בשביתת אזהרה בת 24 שעות במחאה על סחבת לטענתו במו"מ להסכם שכר חדש בבנק.