אגד זכתה במכרז הפעלת הרכבת הקלה - "הקו האדום"

מפעיל הקו האדום יהיה אחראי לכל מערך התפעול השוטף של הרכבת הקלה – החל מהכשרה והשמה של נהגים וכרטיסנים ועד לניהול קבלני התחזוקה שיבצעו את הטיפול בקרונועים, במערכות ובתשתיות הרכבת

TBM הרכבת הקלה מתחת לנתיבי איילון / צילומים: רפי קוץ
TBM הרכבת הקלה מתחת לנתיבי איילון / צילומים: רפי קוץ

ועדת המכרזים של חברת נת"ע הודיע הערב כי הקבוצה שזכתה במכרז ההפעלה והתחזוקה של הקו האדום היא קונסורציום "תבל" בהובלת חברת אגד החזקות (51%) ובשיתוף שנזן מטרו (30%) ו-CCECC19% מסין. זאת, בכפוף לאישור של הממונה על ההגבלים העסקיים.

שתי הקבוצות הנוספות שהתמודדו במכרז הן חברת נהור (חברת בת של דן) בשיתוף בייג'ין מטרו, וישראל קנדה (דרך ארץ) בשיתוף גוואנז'ו מטרו. בהתאם לאמור במכרז, נת"ע פנתה כבר בשלב מוקדם יותר לממונה על ההגבלים העסקיים והציגה בפניה את שלוש ההצעות, לקבלת עמדתה מכוח החוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות. היום עדכנה החברה את הממונה בדבר ההצעה המובילה ועם קבלת התייחסותה תתכנס ועדת המכרזים שנית.

מפעיל הקו האדום יהיה אחראי לכל מערך התפעול השוטף של הרכבת הקלה - החל מהכשרה והשמה של נהגים וכרטיסנים ועד לניהול קבלני התחזוקה שיבצעו את הטיפול בקרונועים, במערכות ובתשתיות הרכבת. ההסכם שייחתם עמו יהיה לעשר שנות הפעלה עם אופציה להארכה לשש שנים נוספות.

בנת"ע הגדירו 17 מדדי שירות בהם יידרש לעמוד המפעיל , בין היתר - לוחות זמנים מדויקים להפעלה, זמינות הרכבות, בטיחות, ניקיון ומידע נגיש לנוסע. תדירות הקו האדום בשעות השיא תהיה אחת לשלוש דקות וחצי. נת"ע תבצע את הבקרה והאכיפה על שירותי המפעיל.

הקו האדום הוא הקו הראשון ברשת הסעת ההמונים של גוש דן. הוא ייסע מפתח תקווה דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב יפו ובת ים. הקו יפעל באוקטובר 2021. עד אז ילווה המפעיל הנבחר את תהליך התכנון וההקמה של מערכות הרכבת, ויהיה אחראי להכנת תכניות ההפעלה, לקליטת הקרונות הראשונים, להכשרת כוח האדם הנדרש ולביצוע נסיעות המבחן. ההיערכות המוקדמת תאפשר מתן שירות איכותי ויעיל כבר מימי ההפעלה הראשונים.