המשטרה תמליץ על כתב אישום נגד נתניהו; הרו חתם כעד מדינה

(עדכון) - ארי הרו, ראש סגל משרד רה"מ לשעבר, חתם על הסכם עד מדינה ■ נתניהו בתגובה: "לא מתייחס לרעשי הרקע" ■ הרו צפוי למסור מידע חיוני בנוגע לחקירות של פרשות 1000 ו-2000, שבהן חשוד נתניהו בעבירות של שוחד ומירמה

בנימין נתניהו בצוללת / צילום אבי אוחיון לעמ
בנימין נתניהו בצוללת / צילום אבי אוחיון לעמ

משטרת ישראל תמליץ ככל הנראה להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת פרשות 1,000 ו-2,000 - כך דיווח הערב (ו') גיא פלג בחדשות ערוץ 2. על-פי הדיווחים, ארי הרו, שחתם מוקד יותר היום על הסכם עד מדינה, הרחיב באופן משמעותי את החקירה בתיק המתנות.

לגבי תיק 2,000 סיפרו כי במשרד המשפטים יגישו את התיק רק אם יצליחו לבודד התיק כתיק כלכלי, ולא תיק עיתונאי-כלכלי הכולל יחסי הון-תקשורת. לפי שעה נראה כי למרות העדויות של הרו, עדיין לא הצליחו לבסס תיק כלכלי.

ראש הממשלה נתניהו אמר היום כי הוא "לא מתייחס לרעשי הרקע, וממשיך בעבודה למענכם אזרחי ישראל". דבריו מגיעים על רקע פירוט המשטרה אודות העבירות בהן הוא חשוד בתיקי 1,000 ו-2,000: "פרשיות המכונות 1,000 ו-2,000, שעניינן ביצוע עבירות שוחד, מירמה והפרת אמונים". מכיוון שנתניהו הוא החשוד היחיד בתיק 1000 (המתנות), החשדות מכוונים אליו. גם בתיק 2000 (המגעים עם נוני מוזס) הוא אחד משני החשודים בשלב זה.

מוקדם יותר היום פורסם כי הפרקליטות חתמה על הסכם עד מדינה עם הרו, ראש סגל משרד ראש הממשלה לשעבר. ההסכם נחתם אחרי משא-ומתן ארוך שהתנהל בין עורך דינו של הרו, רועי בלכר, לבין גורמי הפרקליטות.

הרו אמור לספק לרשויות מידע על תיקים 1000 ו-2000, במסגרתם חשוד ראש הממשלה נתניהו בשוחד ומירמה והפרת אמונים. כל שאר פרטי המשא-ומתן ופרטי ההסכם אסורים בפרסום.

לפי ההסדר, הרו ימסור את כל המידע שברשותו שעיקרו הוצג לתביעה. כנגד, המדינה תסכים כי במסגרת תיק נפרד בו נחקר העד כחשוד ובכוונת המדינה להעמידו לדין, העד יודה בעבירות המיוחסות לו ויורשע בעבירות מירמה והפרת אמונים.

כן מוסכם כי הצדדים יעתרו לכך שיוטל עליו עונש הכולל רכיב של 6 חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות וקנס כספי בסך 700 אלף שקל - הכול בכפוף ליתר פרטי ההסכם שעליהם מבוקש הצו כאמור.

ההסדר נחתם הבוקר, באישור היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן.