שחקן מעו"ף: חוץ מתרופת הקופקסון, אין בטבע שום דבר

"מניית העם" הייתה ותיוותר משקולת על מדד המעו"ף, אך במבט כללי נראה שניתן לצפות לרגיעה בשוק ותיקון קל מעלה ■ הסיבות מגוונות: החל מהסנטימנט בניו-יורק ועד התעלמות המשקיעים מחקירות רה"מ

מניות (2) / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
מניות (2) / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

בסקירתנו הקודמת ציינו כי עד הפקיעה צפויה התנהלות מתונה למדי והמשך דשדוש, ואם כבר כיוון - אז כדאי לקחת מקדם הגנה מטה. בפועל, עד בוקר הפקיעה עצמה, הדברים התנהלו על מי מנוחות ואכן המדד איבד מעט גובה כשרק טבע לוחצת השוק מטה, אך כל זאת התרחש כבר לאחר הפקיעה - ולכן לא היה מעניין עבור סוחרי הנגזרים.

השבוע והחודש החדשים באופציות נפתחים בקול דרמה גדולה, אך זה רק למי שבוחן השורה התחתונה - ירידת המדד. אין מה להרחיב בנוגע למניית טבע  עצמה - הערכנו כי לאחר הצלילה בשנה החולפת המניה תאבד עוד כ-20%-30%, ועמדנו על כך גם בתיקון האחרון מעלה. טבע הייתה ותיוותר משקולת על מדד המעוף (ועימה פריגו ), מאחר וחוץ מקופקסון אין בחברה שום דבר של ממש.

יחד עם זאת, לא בכדי ציינו כי הדרמה אינה באמת דרמה. נכון, מדד המעוף צלל כ-40 נקודות ביומיים ועדין מדובר על עניין נקודתי הנוגע למשקיעי טבע בלבד. פערי ארביטראז' הם דבר טכני, אבל האם חל זינוק בפחד? לא ממש, והסטייה נותרה במקום.

לחץ מהעולם? ניו יורק מוסיפה להיסחר ברמות שיא עם VIX  בשפל הסטורי. חשש מחקירת רה"מ? מדד הבנקים, המהווה אינדיקטור, מלמד כי בינתיים המשקיעים מתעלמים מהנושא - וכל זאת עוד לפני שנגענו בקרנות הנאמנות, קרי הציבור, שמוסיף לרכוש קונצרני ומנייתי.

אם נשים את כל הפרמטרים הללו מצידו האחד של המשקל, ומהצד השני את הכאוס במניית טבע, עדין ברור כי הצד הראשון כבד יותר - או במלים פשוטות, ניתן לצפות לרגיעה בשוק ותיקון קל מעלה. העוקבים אחר הסקירות יודעים כי איננו אופטימיים עבור מדד המעוף, אבל קטליזטור אין בנמצא למהלך מתמשך, ולכן צריך לקחת הדברים בפרספקטיבה ראויה - ולהבין שבינתיים, עודנו במגמת דשדוש.

מאחר והנחתנו היא לתיקון נקודתי מעלה בטרם בחינת מהלך ארוך טווח לאחד הכיוונים, הרי שעלינו לבצע אסטרטגיה פשוטה המניחה דשדוש-עלייה, אך מותירה מרווח נשימה במקרה טעות ומנצלת את העליה הקלה בסטייה. במדד הנוכחי, 1400 בדיוק, הדרך הנכונה לעשות כן היא כתיבת PUT 1400 שבועי וקנית PUT 1370 חודשי. למעשה, איננו מנסים לסמן תחתית ומקבלים טווח הגנה של כ-10 נקודות ביחס לספוט, ועדיין סגירה מהירה בתיקון קל.

אתר שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים