הנפילה בטבע נמשכה בוול סטריט: קרסה מתחת ל-19 דולר

מורגן סטנלי: טבע תצנח עוד 20% ל-16 דולר; גם מיילן נחתכת ל-36 דולר ■ מאקרו: היום פורסם דוח האשראי הצרכני ליוני ■ עונת הדוחות: CBS, סרגון, רדקום ועוד

סוחרים בבורסת ניו יורק / צילום: בלומברג
סוחרים בבורסת ניו יורק / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ב') בעליות שערים, כשבמהלך היום המשיכו לזרום לשוק שלל דוחות כספיים. בפן הישראלי, מניית טבע המשיכה לעמוד במוקד המסחר ונסחרה בירידות שערים לאחר שכבר ירדת מתחת לרף ה-20 דולר למניה. ביום שישי וול סטריט סגרה בעליות קלות. 

 

מניית טבע  המשיכה לרדת בוול סטריט בהמשך לצניחה שרשמה בימים חמישי ושישי בשבוע שעבר, בהם גילחה מעל לשליש משווייה. בנק ההשקעות מורגן סטנלי הצטרף היום לבנקים ובתי השקעות אחרים וחתך את הדירוג ואת מחיר היעד למניית טבע לאחר הנפילות של הימים האחרונים. ההמלצה ירדה מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק", ומחיר היעד צנח ב-55% ל-16 דולר, ממחיר יעד קודם של 36 דולר. מחיר היעד משקף צפי לצניחה של עוד כ-20% במניית טבע גם אחרי נפילות הימים האחרונים.

השחיקה בערכן של חברות הגנריקה משפיע לא רק על טבע, והבנק חתך גם את הערכתו לגבי חברת התרופות מיילן, ושיערך את שווי היעד של מנייתה ב-36 דולר, נמוך ממחיר יעד קודם של 52 דולר למניה. גם מניות הפארמה האחרות ירכזו עניין בהקשר של טבע - נציין את פריגו  ופייזר .

המשבר בטבע - כל הידיעות

בית ההשקעות MKM Partners העלה את מחירי היעד למספר חברות טכנולוגיה: מחיר היעד של טוויטר  עלה ל-18 דולר למניה ממחיר יעד של 16 דולר למניה, מחיר היעד של פייסבוק  עלה ל-200 דולר למניה מ-180 דולר למניה, ומחיר היעד של אלפאבית  עלה ל-1,210 דולר מ-1,170 דולר.

בזירת הדוחות הכספיים ידווחו היום חברת סי.בי.אס סרגון , רדקום , סאפיינס , מריוט אינטרנשיונל , טייסון פודס לומינקס (סמול LMNX), ועוד.  

ביום שישי פורסם דוח התעסוקה לחודש יולי, שהצביע על 209 אלף משרות חדשות שנוספו לשוק. זאת, לעומת הצפי לתוספת של 175 אלף משרות חדשות לשוק העבודה (המגזר הלא-חקלאי). שיעור האבטלה ירד ל-4.3% מ-4.4%, בהתאם לצפי. מדובר בשפל של כ-16 שנה בשיעור האבטלה, וברמה החזקה ביותר של שוק העבודה מזה כעשור. בנוסף, תוספת המשרות בחודש יוני עודכנה כלפי מעלה לתוספת של 231 אלף מ-222 אלף משרות קודם לכן, והתוספת של מאי עודכנה כלפי מטה ל-145 אלף מ-152 אלף משרות חדשות.

שני בכירי הפדרל ריזרב צפויים לנאום היום: יו"ר שלוחת הפד בסנט לואיס ג'יימס בולארד ונשיא שלוחת הפד במיניאפוליס ניל קשקרי ישאו דברים.

עוד ברקע למסחר בשווקים, החלטת מועצת הביטחון של האו"ם אשר הטילה בשבת שורת סנקציות כלכליות על צפון קוריאה, כתוצאה מניסויי הטילים שלה וההתגרות במערב, ביפן ובדרום קוריאה. על פי רויטרס, הצעת הסנקציות תקצץ בשליש מסך הייצוא השנתי מהמדינה המבודדת, כמיליארד דולר.