ממונים חדשים על תחומי הנדלן והמאקרו באגף התקציבים באוצר

יוגב גרדוס ואריאל יוצר יחליפו את ערן ניצן ויעל מבורך ■ זאת, בזמן שעדיין לא נבחר ממונה קבוע לאגף ■ גם הסגן הממונה על תשתיות צפוי להתחלף בקרוב

 

ממלא מקום הממונה על התקציבים, יואל נוה, הודיע היום על מינוי סגנים חדשים באגף התקציבים: אריאל יוצר מונה לסגן הממונה על הנדל"ן והשלטון המקומי, במקומו של ערן ניצן, שמונה לתפקיד הציר הכלכלי בוושינגטון, ויוגב גרדוס מונה לסגן הממונה על התקציבים בתחומי המאקרו-כלכלה, במקומה של יעל מבורך שתשמש כנציגת ישראל בדירקטוריון הבנק האירופי.

כאמור, אריאל יוצר מונה לסגן בתחומי הנדל"ן והשלטון המקומי. יוצר שימש בשלוש השנים האחרונות כרכז תחום הפנים והשלטון המקומי ובמסגרת זו הוביל שורה של רפורמות וחוקים ובהם הקמת קרן ארנונה לצמצום פערים בשלטון המקומי, הפחתת רגולציה בתהליכי רישוי עסקים, הוציא לפועל מכרזי מקרקעין להשכרה ארוכת טווח וכן ריכז את הוועדה להגברת התחרות בשוק המלט.

יוצר החל את עבודתו באגף התקציבים לפני שמונה שנים וחצי כרפרנט לתחומי המקרקעין והתכנון ולאחר מכן שימש רכז לנושאי בינוי ושיכון. יוצר, 36, נשוי +2 בעל תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת בן גוריון בנגב ותואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן.

בנוסף, יוגב גרדוס מונה לסגן בתחומי המאקרו-כלכלה, ניהול וגיבוש תקציב המדינה, כוח אדם בשירות הציבורי, הבנקאות וגופי הפנסיה. בשנה האחרונה ריכז גרדוס את תחום הביטוח הלאומי והרווחה במשרד האוצר. גרדוס החל את דרכו באגף התקציבים לפני שבע שנים וחצי, מהן שימש כחמש שנים כרפרנט ורכז בתחום המאקרו. כחלק מעבודתו היה שותף גרדוס לגיבוש התקציבים הדו שנתיים בין השנים 2011-2016, לחקיקת הכללים הפיסקליים, גיבוש הנומרטור והקמת קרן העושר מרווחי הגז. בנוסף, שימש יו"ר ועדת הכספים של דירקטוריון נמל חיפה בין השנים 2014-2015.

גרדוס, 35, נשוי +2, בעל תואר ראשון בכלכלה וראיית חשבון בהצטיינות יתרה מהאוניברסיטה העברית, תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטה העברית וכן תואר שני מאוניברסיטת הרווארד במדיניות ציבורית.

ממלא מקום הממונה על התקציבים, יואל נוה, בירך על מינויים של יוצר וגרדוס :"אין לי ספק שהצטרפותם של אריאל יוצר ויוגב גרדוס לצוות המוביל של אגף התקציבים וניסיונם העשיר יהוו תרומה משמעותית לעבודת האגף ולהשגת יעדיו של משרד האוצר".

יוגב גרדוס / צילום: דוברות משרד האוצר
 יוגב גרדוס / צילום: דוברות משרד האוצר
אריאל יוצר / צילום: דוברות משרד האוצר
 אריאל יוצר / צילום: דוברות משרד האוצר