ביקורת בת"א: 14% מהעסקים בלילה ובסופ"ש לא רשמו הכנסות

עסקים תל-אביביים הפועלים בעיקר בשעות הלילה הופתעו לקבל בסוף השבוע ביקור מאורחים לא רצויים – מבקרי מס הכנסה ■ בעל חברת הסעדה שלא רשם הכנסות: "אני חושב שיש לי אישור לא לרשום"

פאב של וותר'ספון  / צילום: בלומברג
פאב של וותר'ספון / צילום: בלומברג

עסקים תל-אביביים הפועלים בעיקר בשעות הלילה הופתעו לקבל בסוף השבוע ביקור מאורחים לא רצויים - מבקרי מס הכנסה, אשר בדקו האם הם רושמים את כל ההכנסות שלהם ומשלמים מס כנדרש.

המבקרים לא היו כל-כך מרוצים ממה שגילו: במועדון לילה בתל-אביב בו נערכה ביקורת התגלה כי הכנסות בגין כניסה למקום התקבלו ללא אישור לכך (מכירת כרטיסים במקביל), ומנהל המקום לא ידע לומר היכן מדפיסים את הכרטיסים. בעל העסק טען בתגובה: "לא שמתי לב".

במסעדה בעיר נמצא כי בעל המקום מבטל כל יום עסקאות באלפי שקלים, וזה טען בתגובה: "אני אבוא עם רואה החשבון ואתן הסבר". מבקרי רשות המסים לא התלהבו מהתשובה, והתיק הועבר למחלקת חקירות להמשך טיפול.

במכולת אליה הגיעו המבקרים נמצא כי מספר שוברי אשראי לא הודפסו בקופה, ואין להם תיעוד בספרים. ההסבר שסיפר העובד במקום היה: "אני רושם במשך היום כשיש לי זמן".

בפיצרייה בה נערכה קניית ביקורת שלא נרשמה, טען בעל המקום: "יש לחץ, לכן לא רשמתי".

כל ביקורי הפתע הללו נערכו ביום חמישי האחרון, במסגרת מבצע ביקורת לילי שערכה רשות המסים בתל-אביב. במסגרת המבצע, שנוהל על-ידי פקידת השומה תל-אביב 1, בוצעו 92 ביקורות בדגש על עסקים הפעילים בעיקר בלילה ובסוף השבוע, מהן עולה כי כ-14% מהם לא רשמו הכנסות כדין.

עוד בין ממצאי הביקורת: בחברה להסעדה מצאו המבקרים כי קניות בהיקף של כ-1,600 שקל לא נרשמו בספרים. בעל החברה טען: "אני חושב שיש לי אישור לא לרשום".

תצפית על חומוסייה העלתה כי במקום לא נרשמות הכנסות, ולאחר שביקורת מעמיקה יותר אישרה את החשדות, טען בעל החומוסייה: "אני רושם כשיש לי זמן".

בדוכן נקניקיות נמצא כי לא נרשמו במקום כ-1,000 שקל, ובעל הדוכן הסביר כי "יש תקלה בקופה".

במועדון חברים נערכה ביקורת שהעלתה כי מפעיל המקום לא רשם כ-1,600 שקל. בעל העסק הסביר: "זה ערב ראשון, אנהל ספרים כמו שצריך".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על-ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.