ביהמ"ש העליון: רונאל פישר ישתחרר מהאיזוק האלקטרוני

השופט יצחק עמית: "במהלך השנתיים בהם שהה פישר בפיקוח באיזוק אלקטרוני, לא נרשמה ולו הפרה אחת של תנאי המעצר מצדו" ■ פישר ימשיך לשהות במעצר-בית מלא

רונאל פישר / צילום: אוריה תדמור
רונאל פישר / צילום: אוריה תדמור

אחרי שנתיים שבהן היה נתון בפיקוח של איזוק אלקטרוני, בית המשפט העליון התיר היום (ג') לראשונה לעו"ד רונאל פישר, העומד לדין בגין שוחד ועבירות נוספות, להשתחרר מהאיזוק האלקטרוני.

"במהלך השנתיים בהם שהה פישר בפיקוח באיזוק אלקטרוני, לא נרשמה ולו הפרה אחת של תנאי המעצר מצדו. להתנהלות זו של המשיב יש לתת משקל, ויש בה כדי להחליש עוד יותר את טענת המסוכנות והחשש לשיבוש הליכי משפט", קבע השופט יצחק עמית.

השופט ציין כי החשש משיבוש מהלכי משפט על-ידי פישר אינו גדול. "עדת המדינה ע' כבר מסרה עדות במשפט, וגם שותפו של פישר למעשים, קצין המשטרה ערן מלכה, עד המדינה העיקרי, העיד בחקירה ראשית ומרצה כיום את עונשו מאחורי סורג ובריח. עד מפתח נוסף הוא אלון חסן, שיש להניח כי היחסים בינו לבין המשיב אינם מלבבים במיוחד, ועדי תביעה נוספים הם בעיקר שוטרים או אנשי רשויות אחרות. גם בכך יש להקהות את האפשרות לשיבוש הליכי משפט".

השופט עמית ציין כי "אכן, האפשרות שמא פישר ייצור קשר במישרין או בעקיפין עם מי מעדי התביעה האחרים קיימת תמיד, אך הסבירות לכך אינה גדולה, וכפי שציינתי בהחלטתי הנ"ל: אין מדובר במעשה של מה בכך, וחזקה על פישר כי הוא מבין היטב שאם חלילה ינסה להשפיע על עדים, ישלם מחיר יקר על כך. לכך יש להוסיף כי פעמיים נתבקשה הארכת מעצרו של העורר לאחר חלוף הזמן, כך שהעורר שהה במעצר בפיקוח אלקטרוני ימים מספר שלא כדין".

לפי החלטת השופט, פישר ימשיך לשהות במעצר-בית מלא, ותחת מפקחים, בשלב זה, תוך פתיחת "חלונות התאווררות" בין השעות 14:00-10:00 מדי יום חול ובשבת בין 18:00-10:00.

עוד נאסר על פישר ליצור קשר, הן במישרין והן בעקיפין, עם מי מעדי התביעה. פישר גם יחדש את הערבות האישית בסך 300 אלף שקל להבטחת תנאי השחרור ולהבטחת התייצבותו למשפט. כמו כן הוצא צו איסור יציאה מהארץ כנגדו. 

פישר מיוצג בידי עוה"ד ליזי שובל בר ועמית בר.