הצלחה למכרזי מחיר למשתכן במבשרת ציון ובאשקלון

מדובר במכרז באשקלון, במסגרתו יוכל הזוכה לבנות 56 יחידות דיור מוזלות לזכאים; ובמכרז נוסף במבשרת ציון, במסגרתו יוכלו להיבנות 156 יחידות דיור, 125 מהן מוזלות לזכאים והשאר במחירי שוק

אביגדור יצחקי. "תמ"א 38 היא הדבר היחיד שאנו לא ברורים מספיק לגביו"
אביגדור יצחקי. "תמ"א 38 היא הדבר היחיד שאנו לא ברורים מספיק לגביו"

שני מכרזים במסלול מחיר למשתכן נסגרו בהצלחה. מדובר במכרז בעיר אשקלון במסגרתו יוכל הזוכה לבנות 56 יחידות דיור מוזלות לזכאים ובמכרז נוסף במבשרת ציון במסגרתו יוכלו להיבנות 156 יחידות דיור, 125 מהן מוזלות לזכאים והשאר במחירי שוק.

באשקלון מדובר במכרז בשכונת "הבלוט" לבניית 56 יחידות דיור מוזלות בו זכתה חברת ליאם נחמיאס. על פי תוצאות המכרז, דירה בשטח 88 מ"ר תימכר לזכאים בהחל מכ-692.8 אלף שקל, דירה בשטח 108 מ"ר בהחל מכ-859.4 אלף שקל ודירה בשטח 118 מ"ר בהחל מכ-942.7 אלף שקל. נדגיש כי מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ, שטחי המרפסות, החניה והמחסן וגם את המענק אותו יקבלו הרוכשים באשקלון שעומד על 40 אלף שקל.

המכרז השני שנסגר ממוקם במבשרת ציון וכולל 156 יחידות דיור, 125 מהן מוזלות ושאר 31 הדירות יוכלו להימכר במחירי שוק. המגרש בו ייבנה הפרויקט, בשטח של כ-10 דונם, ממוקם במתחם המגרסה מערבית לשכונת מעוז ציון ב'. החברה הזוכה היא חברת אי.אס.איי אחזקות. על פי תוצאות המכרז, דירה בשטח 98 מ"ר תשווק לזכאים בהחל מכ-1.2 מיליון שקל, דירה בשטח 113 מ"ר בהחל מכ-1.39 מיליון שקל ודירה בשטח 123 מ"ר בהחל מכ-1.5 מיליון שקל. נדגיש כי מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ, שטחי המרפסות, החניה והמחסן.

על פי מעקב "גלובס" אחר מכרזי מחיר למשתכן שנסגר בהצלחה, עד כה זכו קבלנים ויזמים במכרזים לבניית 39 אלף יחידות דיור מוזלות במסגרת מכרזי מחיר למשתכן. אם נחשיב גם את הדירות המוזלות במסגרת מחיר מטרה, נגיע ל-40,649 דירות מוזלות סך הכל. נדגיש כי מדובר בדירות המוזלות בלבד, לא כולל דירות במחיר שוק שנכללות גם הם לעיתים במכרזים. עוד נציין כי מספר הדירות המוזלות אינו כולל תוספת שבס (תוספת שיכול הקבלן לקבל באישור הועדה המקומית במספר הדירות ללא הגדלת השטח הבנוי בפרויקט) וזאת בשל אי הוודאות שדירות אלו אכן יאושרו, וגם אם כן, בחלק לא מבוטל מהמקרים דירות השבס נמכרות כדירות במחירי שוק ואין מיועדות לזכאי מחיר למשתכן.