ירידות בסיום המסחר בבורסה; פריגו זינקה ב-22%

מגמה שלילית בבורסות אירופה ובפתיחה בוול סטריט ■ נמשכת המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה: איומים הדדיים בין טראמפ לקים ג'ונג און ■ טבע צנחה בכ-45% מאז יום חמישי

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

הבורסה בת"א סגרה היום (ה') בירידות, בהמשך לירידות השערים בפתיחה עקב הפקיעה השבועית. באירופה נרשמת מגמה שלילית ובוול סטריט נרשמו ירידות בפתיחת המסחר, זאת בשל המתיחות הגיאו-פוליטית בין ארה"ב לצפון קוריאה. 

 

בוול סטריט המדדים סגרו אמש בירידות של עד 0.3% והחוזים היום יורדים באותו שיעור. בשווקים יש ביומיים האחרונים רוחות מלחמה אמריקאיות-צפון קוריאניות שמאיימת על היציבות באזור ובעולם כולו. 

לאחר שצפון קוריאה הצליחה למזער ראשי קרב גרעיניים שניתן להרכיב על גבי טילים בליסטיים בין-יבשתיים שיכולים להגיע אפילו עד ארה"ב, הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ הזהיר ואמר כי "אם הם יסלימו את איומי הגרעין שלהם, הם ייענו באש ובזעם כפי שהעולם טרם ראה". בתגובה, צפון קוריאה לשגר טילים לעבר הטריטוריה האמריקאית גואם שבאוקיינוס השקט. 

זה לא נגמר כאן. מאוחר יותר טראמפ המשיך לאיים על קוריאה הצפונית, ואמר כי "הארסנל הגרעיני שלנו חזק יותר מאי-פעם והוא מקווה שלא יהיה צורך להשתמש בו". טראמפ הוסיף: "ההוראה הראשונה שלי בתור נשיא הייתה לחדש ולהפוך את הארסנל הגרעיני שלנו למודרני. עתה, הוא חזק ועוצמתי יותר מאי-פעם, בתקווה שלעולם לא נידרש להשתמש בכוח הזה - אבל תמיד נהיה המדינה החזקה ביותר בעולם".

אז מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און הגיב לכך ואמר כי עד אמצע חודש אוגוסט המדינה תשלים את תכניתה לתקיפת אזור האי גואם. הגנרל הצפון קוריאני קים ראק גיום אמר כי הצבא יוכל לשגר ארבעה טילים לטווח בינוני שינחתו בים במרחק של בין 30 ל-40 קילומטרים מהאי. "נשגר אזהרה נחרצת לארצות הברית". 

בתגובה לרוחות המלחמה בורסות העולם הגיבו בירידות שערים אתמול ושלשום, "מדד הפחד" VIX זינק בחדות בוול סטריט והמשקיעים נמלטו לנכסי מקלט כמו זהב, דולר ואג"ח ארה"ב. 

מניית טבע  המשיכה לעמוד במוקד לאחר שצנחה גם בוול סטריט אמש. המניה איבדה כ-45% מאז יום חמישי, עת דיווחה על דוחות כספיים גרועים לרבעון השני, ספגה שלל הורדות דירוג והורדות המלצה, ונכנסה לסחרור. 

 

גם מיילן  הוסיפה לעורר עניין לאחר הדוחות מאתמול שבהם פיספסה את התחזיות ואף הורידה תחזיות להמשך. בנוסף, מעדכנת החברה על דחייה בהשקת הגרסה הגנרית שלה לקופקסון של טבע. מיילן דיווחה על הכנסות של 2.96 מיליארד דולר, עלייה של כ-16% מהרבעון המקביל אך נמוך מתחזיות האנליסטים. הרווח הנקי למניה (Non-GAAP) היה 1.1 דולר, 6 סנטים פחות מתחזיות השוק.

פריגו  זינקה היום לאחר שפרסמה דוחות כספיים שהיכו את התחזיות המוקדמות, והחברה קיזזה את ההפסד הרבעוני ל-69.6 מיליון דולר. בנוסף, העלתה החברה את תחזיותיה להמשך השנה.

קבוצת דלק   צפויה להודיע היום על הסכם עקרונות חדש למכירת השליטה בקבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס , כך לפי הערכות בשוק. בסוף יוני האחרון בוטלה עסקה מכירת מניות דלק בהפניקס לידי החברה הסינית יאנגו על רקע קשיים בהליך האישור המחויב, למול הפיקוח בישראל, בראשות דורית סלינגר. הפעם, על פי ההערכות, מעורבות במגעים קרנות השקעה אמריקאיות.