הסכם שכר חדש באגד: תוספת שכר של 1% על כל שנת ותק

כך, עובד שנמצא באגד כבר 15 שנה - יקבל מיידית תוספת שכר של 15% ■ תוספות שכר גם לסקטורים נוספים באגד, בהם עובדי המינהל והמשק

הסכם שכר חדש בחברת אגד: יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, יו"ר מזכירות אגד אבי פרידמן ויו"ר ועד העובדים הארצי, יעקב וחניש, חתמו לפנות בוקר על הסכם עקרונות שמסדיר את זכויותיהם של עובדי אגד וכולל טבלת שכר אשר מביאה לשדרוג שכר הנהגים ומחילה מנגנון קידום שכר אחיד לעובדי דור א' ודור ב'.

בהודעה של ההסתדרות נכתב כי ההסכם "הושג לאחר מו"מ אינטנסיבי בין הצדדים. לצד מהפיכת השכר לנהגים, הוא נושא בשורה משמעותית גם לסקטורים נוספים באגד, בהם עובדי המינהל והמשק".

לפי טבלת השכר החדשה, שבנויה על ותק העבודה משנה ועד 38 (הוותק של העובד הוותיק ביותר באגד), על כל שנת ותק העובד יקבל תוספת של 1% לשכרו שיתחיל ב-39 שקל לשעה. מנגנון קידום שכר זה יחול על כל הנהגים בחברה, כולל הנהגים החדשים. לגבי העובדים הוותיקים השכר יתעדכן באופן רטרואקטיבי - כך למשל, עובד דור ב' עם 10 שנות ותק, יקבל תוספת מיידית של 10% לשכר פר שעה.

על פי ההסכם, השכר ההתחלתי של עובדי המשק באגד יעמוד על 36 שקל לשעה, ולבעלי ותק מעל 3 שנים החל מ-39 שקל לשעה. טבלת השכר מגדירה כי קידום השכר לעובדי המשק יתבצע כל שנתיים כאשר שכר העובדים יוכל לעלות ב-1%.

במסגרת הרפורמה בתחבורה הציבורית אגד איבדה יותר מ-35% מנתח השוק ההיסטורי שלה ב-15 השנים האחרונות, בין היתר עקב שכר נמוך לנהגים. בשנים האחרונות השכר טיפס ל-32 שקל לשעה, ובשנה שעברה עלה ל-39 שקל לשעה.

לפני כמה חודשים מנכ"ל אגד, אבי פרידמן, אמר בשיחה עם גלובס כי "להיות נהג אוטובוס זאת עבודה קשה. כנראה ששכר של 39 שקל בשעה עדיין לא קורץ לבחור צעיר שהחליט שהוא לא רוצה ללמוד ולבוא לעבוד בתחבורה הציבורית. כנראה הממשלה תצטרך לעשות צעד נוסף בתחום".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בירך על ההסכמות שהושגו ואמר היום כי "טבלת השכר הייחודית והראשונה מסוגה שמוצגת בהסכם, קובעת למעשה סטנדרט חדש לתנאי העסקת העובדים במפעילות התחבורה הציבורית. מדובר בבשורה שתשנה לא רק את מעמד הנהגים באגד אלא את פני התחבורה הציבורית בישראל. מהלך זה יגביר את האטרקטיביות של הענף, יביא לצמצום המחסור החמור בכוח אדם מיומן בתחום, ויתרום לשיפור איכות השירות והבטיחות לטובת כלל משתמשי התחבורה הציבורית בארץ".