גבאי: "הטיפול של מנדלבליט בתיקי נתניהו לא רופס"

לאחר שהשתתף באחת מהפגנות המחאה מול בית היועמ"ש, אמר יו"ר המחנה הציוני כי הוא אינו חושב שהתנהלות מנדלבליט אינה תקינה ■ עוד תקף את נתניהו: "המדינה של האזרחים, הוא לא לואי ה-14"

אבי גבאי / צילום: ליאור מזרחי
אבי גבאי / צילום: ליאור מזרחי

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, שהשתתף באחת מהפגנות המחאה מול בית היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח-תקווה, תקף הערב (ו') את ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון ל"אולפן שישי" בחדשות 2, אך גם אמר כי הוא אינו מסכים שהתנהלותו של מנדלבליט רופסת.

"אני לא הפגנתי נגד היועמ"ש. כשר בממשלה, הצבעתי בעד מינויו של מנדלבליט", הבהיר גבאי. "אני באתי להפגין נגד השחיתות. הטיפול של היועמ"ש לא רופס - עובדה שיש שני עדי מדינה".

עם זאת, גבאי הוסיף כי מי שמפעיל לחצים על היועמ"ש ויתר גורמי אכיפת החוק הם נתניהו והליכוד: "הם אלה שמפעילים לחץ על שומרי הסף. מה שהשר יריב לוין עושה על בית המשפט העליון זה לחץ".

השר יריב לוין, שהתארח אף הוא בתוכנית, תקף את גבאי ואת המפגינים מול בית היועמ"ש: "זה מסע שלם, מאורגן ומתוזמר. אתם רוצים לחיות במדינה שבה יועמ"ש מקבל החלטות להעמיד לדין לפי הפגנות? במקום לתקוף את חברי הליכוד - תתקפו את אבי גבאי, שלא מבין דבר בדמוקרטיה, שמגיע להפגנה הזו כדי לנסות ולהשפיע על החלטה שאסור שתושפע מההפגנות הללו. יש לחץ ציבורי מכוון שבא ויוצר משוואה".

"זה דבר מסוכן והייתי מצפה להתגייסות מוחלטת של מי שמחשיבים את עצמם כלבי השמירה של הדמוקרטיה כדי למנוע את הדבר הזה", הוסיף לוין. "יש כאן ניסיון מחפיר ומסוכן לנסות להחליף שלטון בדרך של השפעה על גורמי אכיפת החוק. מי שמתיימר להוביל את האופוזיציה עומד בראש המפגינים".