"ביבי הביתה": אלפים הפגינו אמש מול בית היועמ"ש בפ"ת

ח"כ דוד ביטן בהפגנת נגד: "הם יודעים שהם לא יכולים להפיל את נתניהו בבחירות, אז אומרים שיפילו אותו באמצעים אחרים. לא יעזור לשמאל שום דבר - נתניהו ימשיך להיות רה"מ, והליכוד ימשיך לשלוט עוד שנים רבות"

כ-2,000 בני אדם הגיעו אמש (מוצ"ש) להפגנה השבועית בפתח-תקווה, מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, במחאה על התנהלותו בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. זה השבוע ה-38 שבו התקיימה ההפגנה בשכונת כפר גנים בעיר, בקריאה לזרז את החקירות בתיקים 1000 ו-2000 שבהם חשוד נתניהו.

בשבועיים האחרונים מתקיימת במקום הפגנה נגדית - מטעם הליכוד - שמטרתה להביע תמיכה בראש הממשלה. ההפגנה הנגדית נערכת גם הערב בהשתתפות כ-500 בני אדם, בדומה לשבוע שעבר. הפגנות דומות נערכו אמש גם בנהריה, ראש-פינה, חיפה, עפולה, חדרה, נתניה, כפר-סבא, תל-אביב, רמת-גן, חולון, נס-ציונה, מודיעין, ירושלים, אשדוד, קריית גת ובאר-שבע.

אלדד יניב, ממארגני ההפגנות השבועיות נגד מנדלבליט, נאם בפני המוחים במקום ואמר: "תכניסו לעצמכם לראש: רק בזכות ההפגנות בפתח-תקווה התחילו החקירות. גייסו שני עדי מדינה רק בזכותנו. ביבי צריך ללכת הביתה". קהל המפגינים השיב בצעקות "ביבי הביתה".

דפני ליף, ממנהיגות המחאה החברתית, אמרה כי "לא באתי לכאן להחליף את נתניהו, ולא באתי לכאן להכתיר ראש חדש למפלגת העבודה. איבדנו את הדרך". היא ביקרה את יניב, בטענה כי הוא חלק מהמערכת הפוליטית, וספגה קריאות בוז על כך מקרב חלק מהקהל.

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, שארגן את הפגנת הנגד של הליכוד, דיבר עם הפעילים במקום ומחה על חוסר הצדק, לטענתו, בחקירות נתניהו. "אולמרט אהב עטים יקרים מאוד", אמר. "הסכום של העטים שלו בטוח עובר את המתנות שקיבל נתניהו. היועץ המשפטי לשעבר מזוז החליט לסגור לו את התיק על מתנות של עטי יוקרה. למה דין אחד לאולמרט ודין אחר לנתניהו?".

עוד הוסיף ביטן: "על מה חוקרים את נתניהו בתיק 2000? אמרו לו שהוא רוצה לקבל 'תקשורת טובה' מ'ידיעות אחרונות'. אתם יודעים מאיזה עמוד אני מתחיל לקרוא את העיתון? מעמוד 8, כי עד עמוד 8 הכול נגד הליכוד. למה לא חוקרים את מי שתמך בחוק 'ישראל היום'? איפה החקירה נגד ציפי לבני, שהייתה שרת המשפטים והעבירה את החוק בניגוד לדעתו של היועץ המשפטי? לא חקרו אותה ולא שאלו אותה".

ביטן התייחס להפגנות הרבות שמתקיימות ליד ביתו של מנדלבליט ואמר כי "במשך 40 שבועות מפגינים נגד היועץ המשפטי ומצדיקים זאת בחופש ההפגנה. איזה חופש הפגנה יש בלהגיד שנתניהו אשם עד שהוכח שהוא זכאי? הם יודעים שהם לא יכולים להפיל את נתניהו בבחירות, אז אומרים שיפילו אותו באמצעים אחרים. לא יעזור לשמאל שום דבר - נתניהו ימשיך להיות ראש הממשלה, והליכוד ימשיך לשלוט במדינה עוד שנים רבות".

ח"כ נאוה בוקר (הליכוד) השתתפה בהפגנת הנגד של מפלגתה. "הגענו לכאן גם הערב, כי הגיע זמן להגיד די להקנטות ולהטרדות של ראש הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה", אמרה. "אין לי ספק שאירוע התמיכה המרגש בראש הממשלה שהתקיים השבוע בגני התערוכה ייתן רוח גבית למחנה הלאומי. בטוחה שבקרוב יגיעו לכאן מפגינים רבים תומכי ליכוד".

עתירה שהוגשה נגד קיום ההפגנה בפתח-תקווה אתמול, מטעם ועד תושבי שכונת כפר גנים, נדחתה שלשום על-ידי בג"ץ. בעתירה נגד ההפגנה נטען בין השאר לפגיעה ברגשותיהם הדתיים של חלק מהתושבים בשכונה ולפגיעה בסחר בקניון הסמוך.

בית המשפט קבע כי העתירה תידחה בכל הקשור להפגנה אתמול, המתקיימת במתכונת זו תקופה ארוכה ולדברי המשטרה פועלת בהתאם להוראות בית המשפט בעניין. אולם, בפסיקתו הביע בית המשפט נכונות לבחון מחדש את העתירה, על-פי הנסיבות.

דיון בהמשך ההפגנות צפוי להתקיים במהלך השבוע הקרוב. עוד נמסר כי "בהינתן כל אלה, והיות שהבקשה הוגשה ביום שישי לקראת השעה 12:00 כדי למנוע הפגנה מחר - סד הזמנים לא מאפשר בירור העניין כנדרש".

בשבוע שעבר, בעוד שכ-2,000 מפגינים בכיכר גורן בפתח-תקווה, התקיימו הפגנות דומות ב-15 מוקדים נוספים ברחבי הארץ. המפגינים קראו "שוחד, שוחד", ימים ספורים לאחר שנחשף כי נתניהו חשוד בעבירות שוחד והפרת אמונים, ודרשו ממנדלבליט להאיץ את התקדמות החקירה במטרה להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה.

"ההפגנות יתקיימו כרגיל, למרות הקריאות הפוליטיות וניסיונות ההפחדה שנועדו להפריע למהלכן התקין, בפתח-תקווה ובשאר המוקדים", נמסר מ"מטה המאבק נגד השחיתות ובעד הדמוקרטיה", שעומד מאחורי ההפגנות.

עוד נמסר כי "הפוליטיקאים שקוראים לעצור את ההפגנות בפתח-תקווה, מעוניינים להפעיל בעצמם לחץ על היועמ"ש לחדול מחקירות השחיתות, בלי שישמע מנגד קולו של הציבור הקורא שלא למסמס את החקירות".

 

"רוח פתח-תקווה" הגיעה לגני התערוכה

בעצרת התמיכה שקיים בשבוע שעבר הליכוד, התבטא נתניהו בנאומו נגד "רוח פתח-תקווה", כך כינה את ההפגנות השבועיות מול בית מנדלבליט.

"ראיתם את השלט בהפגנות השמאל בפתח-תקווה: 'נתניהו אשם עד שתוכח חפותו'. תקשיבו טוב למה שאמר יוזם הפגנות השמאל שם בפתח-תקווה. 'לא נוכל להפיל את נתניהו בבחירות, אז נפיל אותו בחקירות', אני מצטט אותו. אין לנו רוסים, אין לנו מזרחים, אין לנו פריפריה, אין לנו נושא דגל. אנחנו בצרות", אמר נתניהו.

הנאום הביא לגל תגובות מצד חברי כנסת וראשי סיעות באופוזיציה, כאשר בין המגיבים היה גם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שאותו כינה נתניהו "אדם ישן עם זקן חדש".

"ביבי-ביטן כיכבו הערב במופע בכיינות פתטי. החברים מגלים אהדה מרגשת, אבל כשתפורסם עדותם של עדי המדינה, ייגמר המשחק", ענה ברק. "ביבי עומד לסיים את דרכו. אם הוא יתעשת וייזום סיכום מכובד, ייזכרו לו גם הישגיו. אם ימשיך להתמהמה, הוא יתרסק אל התהום וחבל", הוסיף.