"כאן" מעלים הילוך: רצועת האקטואליה עוברת להפקה עצמית

תוכניות הערב "חמש מקורי", "שש כלכלי" ו"שבע אקטואלי" יועברו להפקה פנימית כבר בחודש הבא ■ ייתכן שיבוצעו בהן שינויים נוספים, כולל בזהות המגישים

תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף
תאגיד השידור כאן / צילום: שלומי יוסף

רצועת תוכניות האקטואליה של תאגיד השידור "כאן", המופקות מאז הקמת הערוץ על-ידי אולפני הרצליה, יעברו כבר בספטמבר להפקה פנימית של חטיבת החדשות בתאגיד. מדובר ב-3 תוכניות יומיות המשודרת בין השעות חמש לשמונה בערב, ונקראות "חמש מקורי", "שש כלכלי" ו"שבע אקטואלי".

במהלך הליכי החקיקה להקמתו של התאגיד נקבע כי כדי לעזור לו לצאת לדרך במועד, הוא יוכל להוציא במשך שנתיים את הפקות האקטואליה שלו למיקור חוץ של חברת הפקות פרטית. בתאגיד התקשרו עם חברת אולפני הרצליה שבבעלות תיא תקשורת, בחוזה שהיקפו מוערך בכ-22 מיליון שקל בשנה, והיא זאת שמפיקה כיום את התוכניות. יחד עם זאת, בחוזה נקבע כי התאגיד יוכל לסיים את ההתקשרות בכל עת, בהתראה של חודש.

בחטיבת החדשות של התאגיד, בראשות ברוך שי, החליטו כי מעבר כבר כעת להפקה פנימית של התוכניות הללו היא נכונה יותר מבחינה מקצועית וגם עשויה לחסוך בעלויות.

לפי חלק מההערכות, עם המעבר להפקה פנימית צפויים גם שינויים במבנה התוכניות וייתכן שאף בזהות המגישים שלהן. כיום "חמש מקורי" היא בהגשת דרור פויר וענת קורול, "שש כלכלי" מוגשת על-ידי דב גילהר, ואת "שבע אקטואלי" מגישים יועז הנדל ומיכל רבינוביץ'.

ברקע למהלך ממתינה גם סוגיית פיצול תאגיד השידור. כזכור, ימים ספורים לפני עלייתו לאוויר של התאגיד, אישרה הכנסת פשרה פוליטית שהושגה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון, שלפיה שידורי החדשות והאקטואליה יוצאו מידי תאגיד "כאן" ויועברו להפקה של תאגיד חדשות ציבורי חדש. בחוק נקבע תחילה כי תאגיד זה לא יוכל להסתמך כלל על הפקות חיצוניות, אך ברגע האחרון הוכנסה בו האפשרות לעשות זאת למשך חודשים ספורים. בינתיים, בהתערבות בג"ץ, ההליך כולו נעצר, והוא ממתין להכרעת השופטים.