בבזק טוענים: לא ביקשנו ממזכירת החברה לשוב לעבודה

בשבוע שעבר טענה לינור יוכלמן כי יו"ר בזק דוד גרנות ביקש שתקדים את חזרתה לתפקידה בשל היותה חיונית ■ כעת טוענים בכירים בבזק: זה פשוט לא נכון

לינור יוכלמן / צילום: אביב חופי
לינור יוכלמן / צילום: אביב חופי

דוד גרנות, היו"ר הזמני של דירקטוריון בזק, דוחה את הטענה שהשמיעה לינור יוכלמן, מזכירת החברה, בשבוע שעבר בבית המשפט, לפיה הוא ביקש ממנה להקדים את חזרתה לחברה - כך אומרים ל"גלובס" גורמים בבזק.

לדברי אותם גורמים, יוכלמן השתמשה בגרנות כדי לשכנע את בית המשפט שהיא נדרשת לחזור משום -חיוניותה לחברה, אך הדברים לא נאמרו על-ידו, והוא לא ביקש זאת ממנה. בבזק סירבו להגיב לדברים.

יוכלמן, נזכיר, חשודה בביצוע עבירות מרמה ודיווח, והיא הורחקה ממשרדי בזק כמה ימים לאחר פתיחת החקירה בסוף חודש יוני. תחילה שהתה במעצר-בית, ולאחר מכן נאסר עליה להגיע למשרדים.

בשבוע שעבר, כאמור, דן בית משפט השלום בתל-אביב בתנאים להמשך הרחקתה מהחברה. השופטת רונית פוזננסקי-כץ קבעה כי היא תורחק לשבועיים, ולאחר מכן תוכל לעבוד מהבית במשך שבועיים נוספים.

במהלך הדיון, לאחר דין ודברים בין עורך דינה, בעז בן-צור, ליועץ המשפטי של רשות ניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט, אמרה יוכלמן לשופטת כי "הדברים שמוצגים הם לא נכונים. יש לי דברים רבים לעשות בחברה, נותר בור משמעותי בחברה. דוד גרנות, היו"ר הזמני, ביקש להקדים את חזרתי. יש עומס רב מאוד על העובדים, אנחנו בתקופה של דוחות כספיים, ואני ציר מרכזי בנושא".

בבזק, כאמור, לא אהבו את דבריה של יוכלמן, וגורמים בכירים מאוד אף אמרו כי מדובר בתקלה חמורה, שכן גרנות מעולם לא ביקש ממנה לחזור. יתרה מכך, היו מי שהוסיפו כי ההפך הוא הנכון.

נציין כי עו"ד שחם-שביט מרשות ניירות ערך אמר באותו דיון כי "יוכלמן הצרה צעדים של בודק חיצוני שהיה אמור לבחון את עסקת בעלי העניין. במספר הזדמנויות היא העבירה מידע רגיש מהוועדה הבלתי תלויה לאלוביץ' (שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק - ג.פ). אנחנו רוצים לנתק אותה מבזק ומאנשיה".

לדבריו, "ישנם הבדלים בינה ובין מנכ"לית החברה, סטלה הנדלר. למנכ"לית יש גם עיסוקים שאינם קשורים לחקירה. המצב שונה אצל יוכלמן. מה שהיא עשתה, לכאורה, נוגע ללב-ליבה של החקירה".

בתגובה לכך אמר סניגורה של יוכלמן כי היא "הגיעה לכל החקירות ומסרה גרסה אחידה. מהמועד שהיא נחקרה לראשונה היא לא עשתה פעולת שיבוש". גם נציג הרשות אישר כי "אחרי שמחקה הודעות מהסלולרי בתחילת החקירה, אין לנו ראיות לעוד פעולות שיבוש".

השופטת הגיבה לדברי הסנגור ואמרה כי "לאור החשדות, אני לא רואה איך היא חוזרת בשלב זה לעבודה". "כבר חודש וחצי היא לא בעבודה", אמר עו"ד בן-צור בתגובה, והוסיף: "היא מממנת מכיסה את ההרחקה בפדיון ימי חופשה. בשלב כלשהו הם ייגמרו, ואז היא לא תוכל להשתכר. אומרים שהיא חפרפרת וסוכנת כפולה. אני אומר שהעברת המידע הזה בכלל אינה עבירה".

עו"ד בעז בן-צור מסר בתגובה כי "הגברת יוכלמן עומדת על הדברים כפי שנמסרו בבית המשפט. החלטת בית המשפט מדברת בעד עצמה".