עליות חדות בנעילה בוול סטריט: סנאפ ובלו אייפרון זינקו

סנאפ קפצה ב-6.5%, בלו אייפרון עלתה 4.1%  ■ צרות בפארמה: טבע, פריגו ומיילן ירדו ■ המסחר באירופה ננעל בעליות שערים חדות

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ב') בעליות שערים, עם הרגיעה ברוחות המלחמה שנשבו במשבר ארה"ב-צפון קוריאה. "מדד הפחד" VIX  ירד משמעותית ומדד הדאו ג'ונס קפץ ב-130 נק'. זאת, לאחר השבוע החולף שהיה מהגרועים בוול סטריט מזה חודשים רבים.

 

המתיחות הגיאו-פוליטית בין ארה"ב דעכה מאז סוף השבוע, כשנשיא ארה"ב דונלד טראמפ עסוק יותר בענייני טרור מקומיים - המהומות וההרוג בהפגנת הימין הקיצוני בשארלוטסוויל. טראמפ לא גינה באופן ישיר את האלימות וזה גרר תגובות נזעמות בכל הקשת הפוליטית בארה"ב והצריך את העוזרים שלו לכבות שריפות. בנוסף, הצהרותיהם של שר ההגנה האמריקאי ג'יימס מאטיס ושר החוץ רקס טילרסון, כי הם הונחו למצוא פתרונות דיפלומטיים למשבר עם צפון קוריאה ולהתחמשותה הגרעינית, הרגיעו אף הם את הרוחות.

בזירת המאקרו האמריקאית לא היו היום נתונים מהותיים, וכן לא פורסמו דוחות כספיים משמעותיים וגם לא ננשאו נאומים מבכירי הפדרל ריזרב. 

חברות הטכנולוגיה ריכזו עניין: יצרניות פתרונות האחסון ווסטרן דיגיטל ו-מיקרון טכנולוג'י , חברת המעבדים AMD  ויצרנית הכרטיסים הגרפיים אנבידיה הובילו כולן את העליות במדד ה-S&P.

בהיפוך מגמה מאז הדוחות המאכזבים, מניית סנאפ מזנקת בחדות. זאת, לאחר שהגיעה לשפל כל הזמנים של כ-11.20$ למניה בסיום המסחר אמש. יוזכר כי המניה הונפקה בשווי של 17$ למניה בחודש מרץ השנה. גם בלו אייפרון (APRN), שהנפקתה הייתה מאכזבת ביותר לאחר שמחיר המנייה שלה נחתך בכמחצית ממחיר ההנפקה של 10$, מציגה היום עליות שערים של כ-3.5%.

לעומתן, מניות התרופות המשיכו במגמה שלילית: מיילן , טבע  ופריגו  יורדות כולן. אולם, יוזכר שפריגו הציגה דוחות רבעוניים חזקים שהקפיצו את מחירה בכ-22% בשבוע החולף.

חברת טסלה קיבלה העלאת מחיר יעד מבית ההשקעות Baird ל-411 דולר ממחיר יעד קודם של 368 דולר. המחיר החדש מהווה פרמיה של 14% על מחיר השוק.

נטפליקס  רכזה עניין שלילי על רקע סקירה של בארונ'ס שהזהירה מצניחה של 50% המניה על רקע המאבקים עם חברת דיסני   - שהודיעה בשבוע שעבר כי תשיק שירות סטרימינג משלה ותפסיק לספק את סרטיה לנטפליקס. במקביל, נטפליקס "גנבה" מדיסני את מפיקת הטלוויזיה שונדה ריימס, שיצרה עבור ABC של דיסני להיטים כמו "סקנדל" ו"האנטומיה של גריי".