מגמה מעורבת בנעילת וול סטריט; טבע עלתה ביותר מ-4.5%

נתוני המסחר הקמעונאי ומדד האמפייר סטייט עלו על התחזיות, מדד מחירי הייבוא עלה בהתאם לצפי ■ טראמפ צפוי לחתום על צו נשיאותי להשקעת עד טריליון דולר בתשתיות ארה"ב

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ג') בסך הכל ביציבות כשהמדדים סגרו המגמה מעורבת. המתח בשווקים ממשיך להתפוגג עם הסרת איומו של קים ג'ונג און לשגר מתקפת טילים על האי גואם אשר נמצא בשליטת ארה"ב. באירופה ובאסיה נרשמות היום עליות שערים. וול סטריט סגרה אתמול בעליות שערים חדות של עד 1.35%. 

 

במקביל, מחירי נכסי מקלט כמו הזהב, ירדו. בהתאם, מדד "הפחד" VIX ירד אף הוא. 

הירידה במתח נובעת מהעברת תשומת הלב של המנהיגות האמריקאית לענייני פנים, זאת בעקבות פשע השנאה שארע בשארלוטסוויל, דרום קרוליינה, שהסתיים במותה של מפגינה ופציעתם של רבים אחרים. יחד עם זאת, רבים הביעו חוסר שביעות רצון מתגובתו הרפה של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לאירוע. בתחילה, הנשיא סרב לגנות את קבוצות העליונות הלבנה, הסתפק בלבקר את האלימות של "כל הצדדים" והתחמק משאלות שהופנו אליו בנושא. רק אתמול, בעקבות לחץ פוליטי רב, גינה הנשיא במפורש קבוצות אלו בשמן.

בתגובה, שלוש חברות מרכזיות כבר הודיעו על פרישתן מהוועדה הנשיאותית למובילים עסקיים בארה"ב: מרק שהייתה החברה הראשונה לצאת מהוועדה, אינטל  ו- אנדר ארמור 

עוד במסגרת מדיניות פנים, טראמפ צפוי לחתום היום על צו נשיאותי בנושא פרויקטי תשתית, הצפוי להקציב עד 1 טריליון דולר לחיזוק התשתיות המתיישנות במדינה. "הצו צפוי לתת זריקת עידוד נוספת למניות האמריקאיות", אמרו בבנק ההשקעות לונדון קפיטל גרופ.

בזירת המאקרו פורסמו היום נתוני המסחר הקמעונאי לחודש יולי, שהציגו עלייה של 0.6%, לעומת ירידה של 0.2% בחודש שעבר וגבוה מתחזיות האנליסטים של 0.4%. כמו כן, פורסם מדד האמפייר סטייט, הבודק את מגזר הייצור באזור ניו-יורק, לחודש אוגוסט אשר עלה אף הוא על התחזיות. מדד מחירי הייבוא לחודש יולי עלה ב-0.1%, בהתאם לצפי האנליסטים. בכירי הפרדל ריזרב אינם צפויים לנאום במהלך היום.

מנייתה של ג'נרל אלקטריק  ריכזה עניין עקב הצהרתה של חברת האחזקות של וורן באפט, ברקשייר התאוויי, על מכירת אחזקותיה בחברה.

בית ההשקעות קנטור פיצג'רלד העלה את הערכתו למניית סנאפ  מנייטרלי לתשואת יתר. עוד לפני העלאת הדירוג עלתה אתמול המניה בחדות.

אמזון  הודיעה על הנפקת אג"ח בסך של עד ל-16 מיליארד דולר למימון רכישת רשת המרכולים הול פודס. ההחלטה מגיעה לאחר שסוכנות הדירוג מודיס דרגה את העסקה Baa1 והעלתה את דירוג האשראי של אמזון מ"יציב" ל"חיובי".

במסגרת עונת הדוחות לרבעון השני בארה"ב, פרסם בנק ההשקעות גולדמן זאקס ניתוח רוחבי הקובע כי העליות החזקות בסך 11% שהציג מדד ה-S&P האמריקאי ברבעון השני אינן תואמות את תוצאות החברות. למרות שיותר ממחצית מהחברות הכו את תחזיות האנליסטים, האחוז הגבוה ביותר מאז הרבעון השני של 2010, בבנק טוענים כי תוצאות המחצית הראשונה של השנה "לא היו חזקות מספיק כדי להצדיק העלאת תחזית רווח למניה לחברות שבמדד ה-S&P 500". כמו כן, הבנק הוריד את צפי הרווחים ל-6 מתוך 11 הסקטורים העיקריים במדד.

טבע  תיקנה הערב, בהמשך לדיווחים כי קרנות ההשקעה סרברוס ואדוונט מעוניינות לרכוש את פעילות חטיבות האונקולוגיה והטיפול בכאב של טבע באירופה. על פי דיווח בבלומברג, שווי הפעילות מוערך ב-700 מיליון דולר עד מיליארד דולר. הצעות סופיות צפויות בשבועות הקרובים.

אלביט מערכות דיווחה הבוקר על עלייה קלה בהכנסות הרבעון השני של השנה ל-818.3 מיליון דולר, בעוד הרווח הנקי על בסיס non-GAAP רשם עלייה ל-69 מיליון דולר, או 1.61 דולר למניה. צבר ההזמנות הסתכם נכון לסוף הרבעון ב-7.3 מיליארד דולר.

כמו כן, פורסמו דוחותיה של הום דיפו ולאחר המסחר תדווח אורבן אאוטפיטרס