עסקת ענק בת"א: שני מגדלי ענק יוקמו ב-1.2 מיליארד שקל

רבוע נדל"ן ושותפות רכשו את מתחם מוטורולה בת"א ב-470 מיליון שקל ■ יקימו שני מגדלים בני 37 ו-40 קומות, האחד למשרדים והשני למגורים

הדמיית מגדלי היצירה בתל אביב קרדיט - יסקי-מור-סיון אדריכלים
הדמיית מגדלי היצירה בתל אביב קרדיט - יסקי-מור-סיון אדריכלים

עסקת ענק בשוק המשרדים והמגורים בתל-אביב: רבוע כחול נדל"ן שבשליטת מוטי בן משה, רכשה 70% ממתחם מוטורולה ברחוב תוצרת הארץ 5 בתל-אביב. ב-30% מהקרקע מחזיקות סופרין, קבוצת וייס, GF נדל"ן, ובולטהאופ השקעות שרכשו את חלקם במרץ האחרון מבעלים פרטיים.

סך שווי הקרקע שנרכשה עומד על 470 מיליון שקל. רכיב ההחזקה של כל אחת מהחברות בקרקע יכול על פי ההסכמים להשתנות.

על הקרקע ששטחה 6.5 דונם, וממוקמת בין בית קליפורניה לבין מגדלי תל-אביב, חלה תוכנית בנין עיר מאושרת להקמת שני מגדלים, בני 37 ו-40 קומות. המגדל הצפוני שיוקם יהיה מגדל מגורים בן 350 דירות שיוקם במסגרת קבוצת רכישה, והמגדל הדרומי שיוקם יהיה מגדל משרדים בשטח 30 אלף מ"ר מעל קומת מסחר, משולב עם 40 דירות מגורים בקומות העליונות. מגדל המשרדים יישאר כנכס מניב בבעלות מלאה של רבוע כחול נדל"ן.

לדברי היזמים, במסגרת קבוצת הרכישה להקמת מגדל המגורים, שווקו כבר 100 דירות בנות 2-5 חדרים. את הפרויקט שייקרא "מגדלי היצירה" ויכלול חניונים תת קרקעיים, תכנן משרד יסקי מור סיון אדריכלים. לשיווק שטחי המשרדים בפרויקט, צפויה תחרות שכן באותו הרחוב מקימות החברות גב ים ואמות השקעות את פרויקט TOHA הכולל 30 קומות ו-55 אלף מ"ר משרדים.

ניהול התכנון והביצוע של הפרויקט יעשה באחריות רבוע נדל"ן כמו גם שיווק המשרדים, ואילו ניהול שיווק המגורים יעשה על ידי יתר השותפות. מדיווח של רבוע כחול נדל"ן לבורסה, עולה עוד, כי החברה תעמיד לקבוצות סופרין, וייס, GF נדל"ן ובולטהאופ השקעות הלוואות בגין מלוא חלקן בהון העצמי שהן ידרשו להעמיד.

ההלוואות לרבות הריבית בתוספת מע"מ יוחזרו לחברה מתוך חלקם של השותפים במקדמות על חשבון רווחים ולא יאוחר משנה ממועד קבלת טופס 4 לפרויקט. סך ההשקעה בפרויקט לרבות מרכיב הקרקע - 1.2 מיליארד שקל.

את הצדדים בעסקה ייצגו עורכי הדין לוי אמיתי ו-ורד גיטרמן ממשרד גולדפרב-זליגמן, עו"ד שי עדולם ממשרד פישר-בכר-חן-וול-אוריון, ועו"ד ארן פלשקס, מאיר פורגוס ודיויד אמיד ממשרד שרגא בירן ושות'. 

את המוכרים החוכרים את הקרקע מעיריית תל-אביב, שמכרו את זכויותיהם לרבוע כחול נדל"ן, ייצגו עורכי הדין עמינדב ורם קוסובסקי-שחור.