מינוי שהוא כולו הכאה על חטא

על מינויו של זאב וורמברנד כדירקטור חיצוני בבזק

משרדי בזק במגדלי עזריאלי/ צילום: תמר מצפי
משרדי בזק במגדלי עזריאלי/ צילום: תמר מצפי

מינויו של זאב וורמברנד על ידי אסיפת בזק  כדירקטור חיצוני מהווה תיקון והכאה על חטא מבחינת הגופים המוסדיים המחזיקים במניות בזק.

וורמברנד הוא מינוי בעל משמעות, למרות שאיננו מגיע מתחום התקשורת. הוא מגיע עם ניסיון עסקי עשיר וללא ספק הוא יוכל לתרום לדירקטוריון ולחברה - בוודאי בכל מה שקשור לענייניה העסקיים של החברה ולמשטר התאגידי שלה.

הגופים המוסדיים הצביעו עבור וורמברנד מכיוון שהגיעו למסקנה שהבחירה בחגי הרמן, שהוצע כדירקטור חיצוני לכהונה נוספת, אינה ראויה בעיתוי הזה, כשעל החברה מוטל צל החקירה של רשות ני"ע.

כל המוסדיים הצביעו פה אחד נגד מינוי של חגי הרמן, שהיה שותף כדירקטור חיצוני בבזק לכל עסקאות בעלי העניין השנויות במחלוקת, ובנוסף לכך הוא גם היה מקורב לעמיקם שורר, יד ימינו של שאול אלוביץ' בעל השליטה בבזק. על הקרבה הזו הרמן לא דיווח ויש בכך טעם לפגם. זו הסיבה שהגופים המוסדיים הבינו שהפעם הם צריכים מינוי מקצועי ונקי מכל קירבה לבעלי השליטה, כדי שייצג את האינטרסים של בעלי המניות בצורה הטובה ביותר.

וורמברנד לא ירפא את דירקטוריון בזק על כל תחלואיו כפי שגילינו בשבועות האחרונים. אך הוא מהווה סנונית ראשונה בדרך לתיקון מקיף של עבודת הדירקטוריון, שכפי שאנחנו יודעים היום הייתה פגומה מיסודה ושירתה את בעלי השליטה במקום לדאוג לאינטרסים של בעלי המניות בכללותם.

כרגע נראה שהיו"ר הנוכחי דוד גרנות יוכל להמשיך בתפקידו כיו"ר - למרות החקירה שבה היה מעורב במסגרת פרשת בני שטיינמיץ שנחקרת במשטרה. עם זאת, אם יקרה מצב שבו לא יוכל להמשיך בתפקיד בבזק, יש להניח כי וורמברנד הוא המועמד היחידי שיוכל להיכנס לנעליו.

כל יתר חברי הדירקטוריון נגועים בקשרים אישיים עם בעל הבית, שאול אלוביץ', או שהיו מעורבים בעסקאות בעלי העניין שנחקרות עכשיו ברשות ני"ע. למרבה הפלא אין אף גורם שיכול למלא את התפקיד במידה וגרנות ייאלץ להתעסק בחקירה ולכן וורמברנד עשוי למצוא את עצמו בעל כורחו גם מחליף את גרנות בעת צרה.

בזק
 בזק