נעילה שלילית בבורסה: טבע ירדה, אלביט מערכות טיפסה

ירידות שערים בוול סטריט ובבורסות אירופה ■ סיטי חתך המלצה ומחיר יעד לטבע ■ חברי הפדרל ריזרב חלוקים באשר להעלאות הריבית

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

הבורסה בת"א ננעלה היום (ה'), יומו האחרון של שבוע המסחר המקומי, בירידות שערים, על רקע מגמה שלילית בוול סטריט ובבורסות אירופה. 

 

בוול סטריט המסחר ננעל אמש בעליות של עד 0.2% לאחר פרסום הפרוטוקולים של הפדרל ריזרב, שחשפו מחלוקת בין קובעי המדיניות באשר להגברת קצב העלאות הריבית. חלק מחברי הפד סבורים כי האינפלציה הנמוכה היא סיבה שלא להגביר את הקצב וכי יש לחכות עד הגעה ליעד של 2%. חברים אחרים סבורים כי אם לא תעלה הריבית עכשיו זה ירגום נזק לשוק העבודה. באשר לטיפול במאזן הענק של הבנק המרכזי בהיקף 4.5 טריליון דולר, חברי הפדרל ריזרב כולם סבורים כי יש להתחיל בצמצום בקרוב. 

עוד סכנה ליציבות ממשלו של דונלד טראמפ בארה"ב - ראשי גופים כלכליים שמייעצים לבית הלבן התפטרו במחאה על התבטאויות התמיכה של טראמפ בארגונים ניאו-נאציים וגזעניים אחרים, והנשיא נאלץ לפרק שני גופים גדולים כאלה. שני הגופים היו הקשר הממוסד המרכזי של טראמפ לקהיליית העסקים האמריקאית והוא ייחס להם חשיבות מרובה.

אתמול דיווחה הלמ"ס כי התמ"ג הישראלי עלה במחצית הראשונה של 2017 ב-2.1% בחישוב שנתי. מדובר בירידה משמעותית בקצב הצמיחה לאחר עלייה של 4.6% במחצית הקודמת ועלייה של 4.7% במחצית הראשונה של 2016. מניתוח רכיבי התוצר עולה כי ההוצאה לצריכה פרטית רשמה עלייה מזערית של 1.1%, וייצוא הסחורות והשירותים עלה ב-1.8%.

אל על  צנחה אתמול במסחר ב-14% וריכזה עניין גם היום. אתמול החברה דיווחה על צניחה של 53% ברווח הנקי שהסתכם ברבעון השני ב-16.4 מיליון דולר. ההכנסות מהפעלה עלו קלות ל-541 מיליון דולר.

פרטנר  ועזריאלי  פירסמו אף הן דוחות, ומניותיהן המשיכו לעמוד במוקד. 

מניית טבע  הוסיפה לרכז עניין - אתמול היא ספגה הורדת המלצה מבנק סיטי - מ"קנייה" ל"נייטרלי", ודם מחיר היעד נחתך מ-32 דולר ל-19 דולר.

עכשיו זה רשמי: מכירת חלל תקשורת  מבוטלת. הסכם הרכישה אמור היה להיות תמורת 285 מיליון דולר, אבל כבר לפני מספר חודשים הסתמן שהעסקה לא תצא אל הפועל. עם זאת, החברה טוענת גם בדיווח, כי קיימים מספר גורמים עסקיים אשר הביעו התעניינות בקשר לעסקת מיזוג או רכישה של החברה וכי היא בוחנת את המשך מהלכיה בעניין.