ביה"ד הצבאי מעכב את שידור קלטות החקירה של אלאור אזריה

ערוצים 10 ו-2, ויחד איתם גם תאגיד "כאן" ו-ynet, כבר נערכו לשדר היום את הקלטות החקירה במצ"ח של החייל שהורשע בהריגה ■ אלא שאתמול נענה ביה"ד הצבאי לבקשת משפחת אזריה ועיכב את השידור עד לדיון בערעור

האם הקלטות החקירה של אלאור אזריה ישודרו בערוצי הטלוויזיה השונים? לפני יומיים אישר בית המשפט הצבאי את פנייתם של אביעד גליקמן מערוץ 10, ברהנו טגניה מערוץ 2 וכן של תאגיד השידור "כאן" ואתר ynet לשדר את הקלטות החקירה של החייל שהורשע בהריגה, בכפוף למגבלות מסוימות. הערוצים כבר נערכו לשדר את ההקלטות היום (ה') בצהריים, אלא שבינתיים החליט בית הדין הצבאי לעכב את המהלך.

אתמול (ד') פנתה משפחת אזריה, באמצעות עו"ד עינת גלוסר, בבקשה לעיון חוזר בהחלטה ולקבלת עיכוב ביצוע שלה, כדי שהמשפחה תוכל להגיש ערעור.

לטענת המשפחה, "פרסום הקלטות יביא להצגת תמונה מסולפת ומעוותת של חקירת מצ"ח", וזאת בזמן ש"חקירותיהם המזויפות והמגמתיות של עדי התביעה" לא תועדו בווידאו.

עוד הם טוענים כי בהחלטה לאשר את פרסום הקלטות "יש כדי להתיר את פרסום כל חקירות המשטרה של כל נאשם גם בקול ובתמונה - תרחיש העומד בסתירה חזיתית ללשון החוק והפסיקה".

בית הדין הצבאי לא קיבל את בקשת המשפחה לקיים עיון חוזר בהחלטה, בין היתר על רקע העובדה שפרקליטיו של אזריה לא העבירו את התנגדותם בצורה מסודרת ובמועדים שסוכמו. יחד עם זאת, הוא ציין בהחלטתו כי אינו מוצא לנכון למנוע מהמשפחה להגיש ערערו על ההחלטה, ועל-מנת שלא לסכל את תכלית הערעור, יעוכב שידור ההקלטות עד ליום שני הקרוב בשעה 12:00.