עובדי הכור בדימונה לביה"ד: לבטל את הצווים לשעת חירום

טוענים: "התקנות הותקנו משיקולים זרים ומטעמים לא עניינים, הוצאו בניגוד לחקיקה ולפסיקה, פוגעות בזכויות יסוד חוקתיות ומהוות פגיעה בלתי מידתית בזכותם היסודית של העובדים להתארגן ולהגן על זכויותיהם"

הקריה הגרעינית בדימונה. בעיה של הפליה בין עובדים / צילום: רפי קוץ
הקריה הגרעינית בדימונה. בעיה של הפליה בין עובדים / צילום: רפי קוץ

פרקליטי עובדי הכור הגרעיני בדימונה פנו היום (ה) לבית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע בדרישה להורות על ביטול הצווים לשעת חירום שהוצאו נגדם על-ידי הממשלה, ואשר כופה על 50 עובדים להיענות לדרישה לעבוד, תוך רמיסה ופגיעה בזכותם הדמוקרטית לנקוט צעדים ארגוניים.

פרקליטי העובדים, עורכי הדין אריאל שמר, איתמר נצר ואייל ריבנר ממשרד אריאל שמר ושות', מסרו כי "התקנות הותקנו משיקולים זרים ומטעמים לא עניינים, הוצאו בניגוד לחקיקה ולפסיקה, פוגעות בזכויות יסוד חוקתיות ומהוות פגיעה בלתי מידתית ובלתי סבירה בזכותם היסודית של העובדים להתארגן ולהגן על זכויותיהם".

עורכי הדין מבקשים מבית הדין לעבודה להורות על ביטול התקנות ולקבוע כי העובדים לא יהיו מחויבים לציית להן.

עו"ד אריאל שמר אמר כי "הוצאת צווים לשעת חירום צריכה להישמר למקרים מיוחדים שבמיוחדים בהם קיימת סכנה קיומית למדינה. במקרה הזה הממשלה עושה מעקף לא מוסרי, כאשר בתי המשפט מוציאים נגדה צווים, והיא משתמשת בכוחה הנדיר למקרה שלא אליו התכוון המחוקק. זהו מעשה חמור ביותר מצד הממשלה - מעשה הפוגע בדמוקרטיה בישראל".

במקביל פנה עו"ד צבי גלמן ממשרד שמר, המייצג את עובדי הכור, במכתב למנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, ולמנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אודי אדם, בבקשה לבטל את האיסור שהוטל על נציגי הארגון להתראיין בכל הקשור לסכסוך העבודה. עו"ד גלמן כתב כי "האיסור שהוטל על נציגי העובדים להתראיין בתקשורת על סכסוך העבודה מהווה מעשה של שלילת זכות בסיסית של עובדים במהלך מאבק מקצועי - מאבק על דעת הקהל והגנה על התקפות תקשורתיות כנגדם".