האם המשביר לצרכן מנפחת מחירים כדי להעמיק מבצעים?

בתחילת השבוע שעבר עלו מחירי הבישום בכ-25% ■ במקביל עלתה הרשת עם קמפיין שמציע 50% הנחה על הבושם השני, בנוסף להנחה של 50 שקל

המשביר לצרכן/צילום:תמר מצפי
המשביר לצרכן/צילום:תמר מצפי

מסתבר שהמנהג שחשבנו שהרשתות נגמלו ממנו - לנפח מחירים כדי לייצר מבצעי עומק שיפתו את הצרכנים - שב אל המדפים. מי שפקד בימים האחרונים את רשת המשביר לצרכן בוודאי הופתע לגלות מחירים גבוהים מהרגיל בתחום הבישום, עלייה של כ-25% לעומת המחיר בהם הם נמכרו ברשת עד לפני שבוע. גם כשמשווים את מחירי הרשת לרשתות אחרות בתחום הקוסמטיקה הסלקטיבית, כמו רשת סופר פארם ורשת אפריל, ניתן לראות פער של כ-25%.

במקביל, עלתה הרשת עם קמפיין שמציע 50% הנחה על הבושם השני, בנוסף להנחה של 50 שקל. כלומר, הרשת העלתה את מחירי הבסיס, כדי לתת עליהן הנחות עמוקות יותר ובכך לפתות את הצרכנים. לגלובס נודע כי השינוי במחיר התרחש בתחילת השבוע שעבר, וספקים גדולים בתחום הקוסמטיקה מציינים כי לא נעשה שינוי במחירי המוצרים, ומעריכים כי ייתכן שזו ההיערכות של הרשת לקראת החגים, אז, בוודאי, המבצעים צפויים להיות משמעותיים עוד יותר.

עלייה לצורך הורדה
 עלייה לצורך הורדה

בנובמבר האחרון הובילה רשת סופר פארם מהלך במסגרתו היא שינתה את המדיניות שלה; אחרי שנים שבהן מוצרי הקוסמטיקה הסלקטיבית, ביניהם מוצרי טיפוח, איפור ובישום נמכרו ברשת במבצעים עומק על מחיר מחירון גבוה שספגה על כך לא מעט ביקורת, הוחלט ברשת להציע מחירי מחירון נמוכים יותר באופן קבוע, ובהתאם המבצעים גם יהיו פחות משמעותיים. גם רשת אפריל יצאה במהלך של קביעת מחירים קבועים כבר לפני שנתיים.

אולם האם המהלכים הללו הביאו לשיפור במכירות? מתברר שבדיוק ההפך, כנראה שהצרכן הישראלי בכל זאת נוטה להעדיף את המבצעים המנופחים. כך, חלה ירידה במכירות בתחום הקוסמטיקה הסלקטיבית בסופר פארם בגובה של כ-5%, וברשתות המתחרות שיעור הירידה גבוה אף יותר. הצרכן שככל הנראה התרגל להנחות הגבוהות שנעו סביב ה-40%-60%, לא מזדרז לרכוש את המוצרים שכעת מחירם הקבוע נמוך יותר, זאת במקביל לעלייה של רכישת מוצרי קוסמטיקה בחנות הדיוטי פרי של ג'יימס ריצ'רדסון.

תגובת המשביר לצרכן: "למשביר יש מדיניות תמחור על פי ביקוש והיצע ותמחור לפי מבצעים וכמובן מחירי קניה. בחודשים האחרונים נהנו הלקוחות מהורדה אגרסיבית של המחירים, אנחנו עושים ונעשה הכל להיות אטרקטיביים ללקוחות שלנו".