פרטנר מנהלת מו"מ לרכישת רשת בתי הקולנוע גלובוס מקס

פרטנר מחפשת מקורות הכנסה סינרגטיים במסגרת כניסתה לתחום הטלוויזיה ■ בתוך כך הוארכה בשבוע תקופת הגשת ההצעות לרכישת גלובוס מקס ■ ביהמ"ש אישר לנאמני הרשת לפתוח מתחם חדש של 8 בתי קולנוע באשקלון, כולל השקעה נוספת של 650 אלף שקל

בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי
בית הקולנוע גלובוס מקס / צילום: אמיר מאירי

ל"גלובס" נודע כי פרטנר מתעניינת ברכישת חברת בתי הקולנוע גלובוס מקס, שנכנסה להקפאת הליכים ביוני, ואף נפגשה עם הנאמנים. פרטנר מחפשת מקורות הכנסה סינרגטיים בתחום הטלוויזיה, ורכישת הרשת, המשמשת מפיצה בלעדית בישראל של שלושת אולפני הסרטים וורנר, יונייטד ופראמאונט ונמצאת בהליכי מכירה, עולה בקנה אחד עם אסטרטגיה זו.

עם הרוכשים הפוטנציאליים נמנים גם קרן קלירמארק; בנט קפלן, שמחזיק ב-25% מהמניות ושימש עד לא מזמן המנכ"ל; וישראל הורוביץ, שהיה המנכ"ל בתקופה כשהרשת הייתה שייכת ליורם גלובוס.

נאמני גלובוס מקס האריכו את המועד להגשת הצעות לרכישת הרשת בשבוע, עד 31 באוגוסט, בתקווה לקבל הצעות גבוהות יותר, על רקע פתרון הסכסוך בין הרשת לקבוצת מליסרון ועל רקע אישור שנתן בית המשפט לפתיחת מתחם חדש באשקלון באוקטובר - כך נודע ל"גלובס". עד כה נרשמו לחדר המידע כ-15 מתעניינים ששילמו 5,000 שקל. ההערכה היא כי הם עשויים להתאחד לקבוצות רכישה משותפות.

השופט עודד שחם מבית המשפט המחוזי בירושלים אישר את בקשת נאמני רשת גלובוס מקס, עורכי הדין אלונה בומגרטן וגיל אורן ורו"ח בעז ברזלי, לפתוח מתחם חדש של 8 בתי קולנוע ו-762 כיסאות בקניון מרינה מול באשקלון, שבו כבר הושקעו 7 מיליון שקל ושהצריך השקעה נוספת של 2.5 מיליון שקל, שצומצמה ל-650 אלף שקל בלבד. מדובר בהחלטה משמעותית, שכן על פניו אמורים נאמנים בהליך הקפאת הליכים לשמר את המצב הקיים ולא לפעול לפיתוחו. ההתקשרות לבניית המתחם החלה ב-2014.

בסוף אוגוסט תסתיים האפשרות להצעת הגשות לרכישת החברה, ועל-פי הנוהל שקבעו הנאמנים, יחל תהליך ההתמחרות, שבו יבחנו הנאמנים את ההצעות הן מבחינת השווי הכספי של ההצעה והן מבחינת זיקת המקצועי לתחום הקולנוע. הנאמנים קבעו נוהל שנותן שבועיים לתהליך ההתמחרות.

הרווח התפעולי של גלובוס מקס עומד על כ-20 מיליון שקל בשנה, וההערכות בענף הן כי שווייה לצורך העסקה יהיה 120-160 מיליון שקל. כיום 75% מהרשת נמצאת בבעלות משותפת של איש העסקים מושאל שטראוס, המכהן בין היתר כנשיא אוניברסיטת ישיבה בארה"ב; הרברט סייף, הפעיל בתחום הבידור; ו-25% בידיו של בנט קפלן, שהודח על-ידי שטראוס וסייף.

על-פי דוח הנאמנים שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים, חובות הרשת עומדים על 330 מיליון שקל - פער של כ-230 מיליון מהסכום הראשוני שהציגה החברה. לטענת הנאמנים, עיקר השוני נובע מתביעות החוב שהגישו בעלי המניות בסך כ-100 מיליון שקל ותביעות חוב נזיקיות בסכום של כ-80 מיליון שקל. נגד החברה הוגשו 176 תביעות חוב.

גלובוס מקס היא אחת מ-3 החברות המרכזיות בישראל העוסקות בהקמה, ניהול ותפעול של בתי קולנוע. החברה מפעילה כיום 11 מתחמי בתי קולנוע פעילים. שתי מתחרותיה העיקריות הן סינמה סיטי ויס פלאנט. בנוסף, היא משמשת כמפיצה הבלעדית בישראל של 3 אולפני סרטים, וחלק משמעותי בפעילות הרווחית שלה מגיע מתחום זה.