ירידות בסיום המסחר בבורסה; מניית נאוי צנחה בכ-16%

אל על חוגגת את הגעת מטוס הדרימליינר ■ נמשכת הנטישה בפועלים אי.בי.אי - והמנייה מגיבה בהתאם ■ בזק תפרסם מחר את הדוחות הרבעוניים ■ הראל רשמה רווח רבעוני של 184 מיליון שקל

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בת"א הסתיים היום (ד') בירידות שערים, לאחר פתיחה חיובית, ברקע המגמה המעורבת בנעילה באסיה, הנטייה לירידות בבורסות אירופה והמגמה השלילית בחוזים העתידיים בוול סטריט. 

 

באסיה המדדים ננעלו הבוקר במגמה מעורבת. בהונג-קונג לא התקיים מסחר עקב סופת טייפון "האטו" (Hato) שמתקרבת למדינה. באירופה המדדים יורדים כ-0.2% וגם החוזים בוול סטריט יורדים עד 0.2%, לאחר שאמש המדדים בניו-יורק עלו עד 1.4%.

בשווקים ממתינים לכנס השנתי של הפדרל ריזרב בג'קסון הול במדינת ויומינג שיתקיים בסוף השבוע הקרוב. בכנס יגיעו בנקאים מרכזיים ויחשפו ככל הנראה את המדיניות המוניטרית החדשה שלהם. הפד עצמו הוא באור הזרקורים, אך השנה עשוי לגנוב את ההצגה נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי שיישא את אחד מהנאומים המרכזיים בכנס. יש הערכות כי דראגי עשוי לרמוז אולי על מועד סיום להקלה הכמותית.

עוד ברקע למסחר בשווקים, המתיחות הגיאו-פוליטית בין ארה"ב לצפון קוריאה. צבאות ארה"ב וקוריאה הדרומית פתחו בתרגיל הצבאי השנתי שלהן, שיימשך עד לסוף החודש, ובמסגרתו יתרגלו אלפי חיילים משני הצבאות. בתגובה, הזהיר המשטר בפיונגיאנג כי התרגיל "יגרור את האזור כולו למלחמה" וכי ביכולתה של צפון-קוריאה "לפגוע בארה"ב בכל מקום ובכל זמן".

היום אל-על  חגגה את הגעת מטוס הדרימליינר, אבל עובדי התחזוקה העיבו קצת על החגיגות בפעולות מחאה. 

הרווח הכולל של הראל   ברבעון השני של 2017, הסתכם בכ-184 מיליון שקל, לעומת כ-28 מיליון שקל, ברבעון המקביל אשתקד.

מבני תעשיה  מדווחת כי הרווח הגולמי מנכסים מניבים (NOI) במחצית הראשון וברבעון השני לשנת 2017 הסתכם בכ-215 מיליון שקל ובכ-107 מיליון שקל בהתאמה, זאת לעומת כ-221 מיליון שקל ובכ-111 מיליון שקל בתקופות המקבילות אשתקד בהתאמה.

מניית אורביט  תמשיך לרכז היום עניין לאחר שאתמול זינקה בכ-55% על רקע רכישתה (55%) ע"י קרן פימי תמורת עד 108 מיליון שקל בשלושה שלבים. 

מנגד, מניית מיטב דש  ירדה אתמול על קרקע ביטול רכישתה ע"י קרן XIO. 

בזק תפרסם מחר את הדוחות הכספיים לרבעון השני והם יהיו נקודת מבחן חשובה שתאפשר לבחון האם בזק תחת ההנהגה הזמנית של דוד גרנות מנסה לתקן את מחדליה - או שמה שהיה הוא שיהיה, והדוחות ימשיכו לשקף את ההתנהלות הפסולה שלה היינו עדים בשנים ובחודשים האחרונים - הדאגה בעיקר לבעל השליטה שאול אלוביץ'. 

קרן הריט מגוריט השלימה גיוס של כ-250 מיליון שקל בהנפקת אג"ח. בשלב המוסדי גייסה 210 מיליון שקל, ובשלב הציבורי גייסה עוד כ-40 מיליון שקל. המכרז המוסדי של מגוריט בשבוע שעבר זכה לביקושים גבוהים של כ-400 מיליון שקל, מה שגרם למנהלי הקרן להגדיל את הגיוס המתוכנן, שעמד על 150 מיליון שקל.

האחים נאווי  מבטלים את מדיניות חלוקת הדיבידנדים עליה החליטו בשנת 2014. החל בשנת 2018 החברה תפסיק לחלק דיבידנדים כמדיניות אולם היא שומרת לעצמה את הזכות לחלק מפעם לפעם בהתאם למצב החברה. 

חברת החיתום פועלים אי.בי.אי  מתרוקנת מעובדיה הבכירים, ומנייתה ממשיכה לצלול. אל המנכ"ל ארז גולדשמידט - שהודיע בתחילת השבוע על רצונו לעזוב לטובת הקמת חברת חיתום חדשה עם צמד יועצי ההנפקות רפי ליפא וגל עמית - מצטרפים כעת שני הסמנכ"לים אילן מוסנאים ונדב זיו, שהודיעו גם הם על רצונם לעזוב.