גידול של 7% בהכנסות גב-ים מהשכרת מבנים

אבי יעקובוביץ', מנכ"ל גב-ים: "שוק המשרדים ממשיך להפגין יציבות ועצמה, הן ברמת המחירים והן ברמת התפוסות, ומושפע מהשגשוג בענפי ההיי-טק"

בנין גב ים / צילום: איל יצהר
בנין גב ים / צילום: איל יצהר

חברת גב ים , מקבוצת נכסים ובניין IDB, פרסמה היום (ה') את הדוחות הכספיים למחצית הראשונה ולרבעון השני של 2017 ומציגה גידול בהכנסות מהשכרת מבנים וגידול חד ברווח הנקי. 

הכנסות החברה מהשכרת מבנים במחצית הראשונה של 2017 הסתכמו בכ-219 מיליון שקל, גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה מהשכרת מבנים ברבעון השני של השנה הסתכמו ב-110 מיליון שקל, גידול של כ-6.7%.

הגידול בהכנסות משכירות נובע בעיקר מאכלוס פרויקטים שהחברה יוזמת בתחום הליבה שלה - פארקי הייטק ומשרדים. הכנסות אלו צפויות להמשיך לעלות עם אכלוסם של הפרויקטים שנמצאים כיום בהקמה בתל-אביב, חיפה, רחובות ובאר-שבע.

לחברה נכסים מניבים איכותיים ברחבי הארץ בתפוסה גבוהה של כ-99%, ומצבת נכסים זו צפויה לעלות ולהגיע לכ-990 אלף מ"ר, עם השלמתם של הפרויקטים שנמצאים כיום בייזום, גידול של כ-13% לעומת מצבת הנכסים של החברה כיום.

בתקופת הדו"ח חווה שוק המשרדים ביקושים נרחבים, בעיקר מחברות הייטק על מגוון תחומן, ענף שנמצא בצמיחה, דבר שבא לידי ביטוי בהרחבת שטחים להשכרה של שוכרים קיימים, ושטחים חדשים שהושכרו, כמו אמזון ששכרה לאחרונה 12,000 מ"ר בפארק מת"ם.

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים: "אנו חווים ביקושים חזקים למשרדים בכלל נכסי החברה. שוק המשרדים ממשיך להפגין יציבות ועצמה, הן ברמת המחירים והן ברמת התפוסות, ומושפע מהשגשוג בענפי ההייטק. החברות המובילות והמיקומים המובילים ממשיכים לפגוש שוכרים איכותיים". 

בבעלות גב-ים, אשר נוסדה לפני כ-90 שנה, מצבת נכסים מניבים איכותיים בשטח כולל של כ-887 אלף מ"ר, המרוכזים ב-15 ערים, ב-19 פארקי הייטק ותעשיה מהגדולים והמובילים בארץ, בתפוסה גבוהה של כ-99%. בין הנכסים המרכזיים של החברה ניתן לציין את פארק מת"ם בחיפה, בשטח של כ-234 אלף מ"ר, מרכזי הייטק בהרצליה, בשטח כולל של כ-254 אלף מ"ר, פארק גב-ים נגב בבאר-שבע ופארק גב-ים רחובות. גב-ים מבססת את המוניטין שלה ואת מעמדה כחברה מובילה בענף הנדל"ן המניב בישראל.  

החברה נמצאת בתנופת ייזום ופיתוח אינטנסיבית,  הכוללת חמישה פרויקטים בהיקף של כ-160 אלף מ"ר, וביניהם פרויקט ToHa (תוצרת הארץ) בתל-אביב, בשטח של 53 אלף מ"ר עילי ו-32 אלף מ"ר חניון תת-קרקעי; פרויקט מתם-ים בפארק מתם בחיפה, בשטח של 12 אלף מ"ר, אשר הושכר במלואו לחברת אמזון; הבניין הרביעי בפארק גב-ים רחובות והבניין השלישי בפארק גב-ים נגב. עם השלמתם של פרויקטים אלו, תעמוד מצבת הנכסים המניבים של החברה על כ-990 אלף מ"ר, אשר יניבו, עם אכלוסם המלא, כ-510 מיליון שקל בשנה.