ההפגנות בפ"ת: כ-2,000 איש הגיעו - רק 500 הורשו להיכנס

אלדד יניב לבאים: "אם עוצרים אתכם, אל תתעמתו, חכו במקום - תחל שם הפגנה נוספת"

הפגנה בפתח תקווה. צילום: אביב חופי
הפגנה בפתח תקווה. צילום: אביב חופי

כ-500 בני אדם התכנסו הערב (שבת) בכיכר גורן בפתח-תקווה, על-מנת להפגין נגד השחיתות זה השבוע ה-40 ברצף ליד ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. זו ההפגנה הראשונה מאז שבג"ץ פסק בצו ביניים כי ההפגנות יוגבלו ל-500 בני אדם, לאחר שבשבועיים האחרונים הגיעו אלפי מפגינים למקום. מארגני ההפגנה, מני נפתלי ואלדד יניב, שנעצרו בשבוע שעבר, צופים כי יגיעו כ-2,000 מפגינים.

"אם המשטרה תתעקש לספור 500 מפגינים, ייווצרו שתי הפגנות ענק", אמר מוקדם יותר יניב. "אנחנו מצפים מהמשטרה לדעת להכיל את המפגינים, לאפשר לכולם להגיע לכיכר גורן ולחלק אותם בין החלקים השונים של הכיכר. ראינו את זה בתצלום האוויר של בג"ץ - זה אפשרי".

יניב פרסם היום אחר-הצהריים הודעה למי שצפוי להגיע להפגנה ה-40. "שימו 'כיכר גורן פתח-תקווה' ב-WAZE ותהיו שם ב-20:00. המשטרה יודעת שיגיעו אלפים רבים, כך שתנסו להקדים. אם המשטרה עוצרת אתכם מלהתקדם, חכו עם כולם במקום שבו יעצרו אתכם בלי להתעמת עם שוטרים, ושם תתחיל עוד הפגנה. עדכנו בפייסבוק ובטוויטר היכן המשטרה עצרה אתכם ושדרו בשידור חי - וכולם יגיעו לשם. זה המוצ"ש המרגש שלכם. זה המוצ"ש המרגש שלנו. להיות עם חופשי בארצנו".

לטענת יניב, "במשך 38 שבועות לא הופר הסדר הציבורי. בשבוע שעבר הפרה המשטרה את הסדר הציבורי עם הכתר והסדר שהיא הפעילה על פתח-תקווה. אי-אפשר למנוע מהמפגינים להגיע, הדבר הטוב ביותר שהמשטרה יכולה לעשות כדי להחזיר את אמון הציבור אליה, זה לאפשר את ההפגנה בכל פאות הכיכר. תנו לאנשים להגיע ולהפגין".

בצו הביניים פסק בג"ץ כי לא נדרשת מהעותרים - התנועה לאיכות השלטון ומני נפתלי - פנייה לקבלת רישיון לקיום ההפגנה. עוד נקבע כי המשטרה תאפשר לקיים את ההפגנה, מאות מטרים מביתו של מנדלבליט, כל עוד המפגינים לא יירדו לכביש ויחסמו אותו וישתמשו בשני מגפונים בלבד.

נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, תמה כיצד מתכוונת המשטרה לאכוף את הצו. לדבריו, 500 מפגינים יגיעו אל כיכר גורן, ו-2,000 אחרים יגיעו להפגין באחת הכניסות לפתח-תקווה, ככל הנראה מהכיוון של קריית אונו. במקביל להפגנה בפתח-תקווה צפויות להתקיים ברחבי הארץ עוד 16 הפגנות נוספות.

דרור פויר מדווח מהשטח: