החברה לפתוח ירושלים תפרסם מכרז לתשתיות ב-60 מיליון ש'

חברת מוריה צפויה לפרסם היום את המכרז להכנת תשתיות לקראת הקמת "הקו הירוק" של הרכבת הקלה בירושלים

הרכבת הקלה בירושלים / צילום: איל יצהר
הרכבת הקלה בירושלים / צילום: איל יצהר

מוריה חברה לפיתוח ירושלים צפויה לפרסם היום מכרז ראשון לביצוע עבודות הכנת תשתיות להקמת הקו הירוק בירושלים. מכרז שתקציבו הכולל כ-60 מיליון שקל כולל ביצוע עבודות תשתית, קירות תמך, פיתוח וסלילה מצומת בר לב - קלרמן גאנו, עד רחוב קציר בירושלים.

הוצאתו לפועל נותנת למעשה אור ירוק לתחילת העבודות לפיתוח הקו השני של הרכבת הקלה בירושלים, הקו הירוק.

אורך הקו היורק יהיה כ-19 ק"מ, עם נקודת ההתחלה באוניברסיטה הר הצופים ונקודת הסיום בגילה. הקו כולל 36 תחנות, הוא יעבור דרך בית החולים הדסה, יכלול סיבוב בתוך הגבעה הצרפתית ומשם ממשיך למשרדי הממשלה, מגיע לשכונת רמת אשכול ויכלול כניסה גם לאצטדיונים - טדי והארנה.

כזכור, לפני כמה חודשים נכשל מו"מ בין המדינה לבין מפעילת הקו האדום בירושלים, חברת סיטיפס. כתוצאה מכך העבודות שסיטיפס הייתה אמורה לבצע הועברו לתוך מכרז הקו הירוק, שהזוכה בו יפעיל את הקו הירוק והאדום גם יחד (לאחר שהמדינה תרכוש את זכויות סיטיפס בקו האדום ב-2019).

ההיקף הכספי של מכרז הענק הכולל עבודות הארכת הקו האדום והקמת הקו הירוק מוערכת בכ-10 מיליארד דולר, כאשר על פי ההערכות, עבודות ההנדסה מהוות כ-40% מסכום זה. המכרז נמצא כרגע בשלב הPQ - שלב המיון המוקדם, שאמור להסתיים בתחילת נובמבר. לאחר מכן יתקיים תהליך של מספר חודשים בו ועדת המכרזים, באמצעות תכנית אב תחבורה תבחר במועמדים הרלוונטיים.

עו"ד דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה - לפיתוח ירושלים אמר כי : " הקו הירוק צפוי להכפיל את כמות הנוסעים בתחבורה הציבורית בירושלים וימשיך את מהפיכת התחבורה הציבורית שמיישמת בשנים האחרונות חברת מוריה לפיתוח ירושלים בבירה, והאמונה על פיתוח כלל התשתיות של העיר עבור הרשות המקומית ומשרד התחבורה. אנשים יזדקקו פחות לרכב פרטי ויתבססו יותר על הרכבת הקלה כאשר דילול התנועה בכלי הרכב הפרטיים יקל גם על העומסים במרכז העיר. כעת לרכבת יהיו כבר שני קווים , האדום והירוק ועוד נתיבים כשהקו הכחול אף הוא נמצא בשלבי תכנון. כבר במהלך 2017 יצאו לפחות עוד 3 מכרזים למקטעי הקו הירוק הבאים והעבודות יהיו בעיצומן בשנים 2018- 2019".