וול סטריט סגרה במגמה מעורבת; קייט פארמה זינקה 28%

ההוריקן "הארווי" מטלטל את המסחר, שהתנהל במגמות משתנות מתחילתו ■ קייט פארמה זינקה לאחר שנרכשה תמורת כ-12 מיליארד ד' במזומן ■ הזהב מעל 1,300 דולר לאונקיה

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ב') במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק טיפס ב-0.28% ואילו המדדים האחרים סיימו ביציבות. זאת, על רקע לאחר נעילה שלילית בבורסות אירופה ונעילה מעורבת בשוקי אסיה. עיקר ההשפעה על המסחר נובעת מההוריקן הארווי, הצפוי לגרום לנזקים אדירים בטקסס ולואיזיאנה, ולהשפיע על כלל כלכלת ארה"ב.

 

בפרט, ההוריקן נותן את אותותיו בשוק הנפט והבנזין, עקב סגירת קידוחי הנפט ובתי הזיקוק באזור מפרץ מקסיקו והנזקים הגדולים לתשתיות באזור שנגרמו כתוצאה מהסופה. בעוד הנפט  נופל, מחירי החוזים העתידיים על בנזין בארה"ב עולים כ-4% היום אחרי שזינקו 6% אתמול, עקב הצפי לצמצום האספקה בעקבות הסופה. עוד מאותות הסופה, גם ענקית הביטוח טרוולרס , אשר תצטרך לשפות רבים מנפגעי הסופה, נסחרת בירידות שערים.

הזהב , מפלטם הקלאסי של משיקיעים בעיתות משבר, ממשיך במגמת העלייה, עבר את רף ה-1,300 דולר לאונקיה ומתקרב לשיא של 11 חודשים.

בגזרת המאקרו, המאזן המסחרי של ארה"ב תפח ביולי ל-65.1 מיליארד דולר, עלייה של כמיליארד דולר מחודש יוני וגבוה בכחצי מיליארד דולר מתחזיות האנליסטים. כמו כן, פורסמו נתוני המלאי הסיטונאיים לחודש יולי, אשר עלו ב-0.4% ל-601.2 מיליארד דולר, מעט יותר מצפי האנליסטים שעמד על עלייה של 0.3% בשווי המלאים. ככלל, עלייה בנתוני המלאים מעידה על האטה בכלכלת ארה"ב.

שתיקת הנגידים בוועידת ג'קסון הול לגבי עתיד המדיניות המוניטרית בכלכלות אירופה וארה"ב החלה מגמת עלייה בשער האירו מול הדולר, אשר הגיע היום לשיא של כשנתיים, למחסום פסיכולוגי של 1.2 דולר לאירו. במידה והאירו יעבור מחסום זה, המחסום הבא עומד על 1.2042, שפל שאליו הגיע הדולר רק ביולי 2012.

ריכזו עניין

חברת הביומד קייט פארמה  תימכר לענקית הפארמה האמריקאית גילאד פארמה  תמורת כ-12 מיליארד דולר במזומן. Gilead תשלם כ-180 דולר למניה, מחיר המגלם פרמיה של 29% על מחיר הסגירה של מניית קייט פארמה ביום שישי. (לסיפור המלא) בתגובה, מניות קייט וגילאד עולות בחדות במסחר היום.

לפי דיווחים בארה"ב, החיפוש אחר מנכ"ל חדש לסטארט-אפ התחבורה השיתופית אובר הגיע לסיומו: חבר המנהלים של אובר פנה למנכ"ל אתר התיירות אקספדיה, דארה קוסרשאהי, בהצעה לנהל את החברה. אובר מתנהלת ללא מנכ"ל כבר כחודשיים, מאז הדחתו של המייסד, טראוויס קלאניק, בעקבות חוסר שביעות הדירקטוריון מהתרבות הניהולית והארגונית שהנחיל בחברה. מניית אקספדיה מגיבה בירידות שערים חדות.

אמזון  ו-הול פודס (סימול: WFM) הודיעו כי יפתחו היום במהלך הורדת מחירים על שורה של מצרכים הנמכרים ברשת, במטרה לציין את סגירת עסקת הרכישה של הול פודס על ידי אמזון בסכום של 13.7 מיליארד דולר. 

אפל הודיעה היום כי תערוך מסיבת עיתונאים ב-12 לספטמבר, בה צפוי להיות מושק הדור הבא של מכשירי האייפון. (קראו עוד על החידושים הצפויים בהשקה)

טבע  תמשיך לרכז עניין לאחר שאתמול פרסמה החברה מכתב לעובדי המפעל בכפר-סבא כי החליטה לפרסם רשימה של 150 עובדים שיפוטרו וזאת לאחר שהמו"מ בינה לבין הוועד לא מתקדם. מיד לאחר הפרסום על כוונות החברה התערב במשבר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, והצדדים חזרו לשולחן המו"מ. (לסיפור המלא)