נעילה חיובית בוול סטריט; בסט ביי התרסקה אחרי הדוחות

המתח הגיאו-פוליטי בין ארה"ב ויפן לבין צפון קוריאה העיב על פתיחת המסחר, אולם בהמשך התאוששו המדדים ועברו לעליות ■ נעילה שלילית בשוקי אירופה ואסיה ■ ההוריקן הארווי עדיין מסב נזקים

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים, לאחר שהתנהל בתנודתיות לאורך היום על רקע הסלמה ביטחונית בין צפון קוריאה לארה"ב ויפן, בעקבות שיגור טיל בליסטי של צפון קוריאה אשר חלף מעלה לשטחה של יפן. "מדד הפחד" VIX  זינק ב-22% אולם ירד לאחר מכן. בשווקים אחרים: ירידות שערים חדות בנעילה בבורסות אירופה ונעילה שלילית בשוקי אסיה. 

הטיל ששיגרה צפון קוריאה טס למרחק של 2,700 קילומטרים והגיע במעופו לרום של 550 קילומטר. תושבים בצפון יפן נקראו לנקוט צעדי זהירות ולהיכנס למקלטים מחשש לפגיעת הטיל. צפון קוריאה אמרה היום כי וושינגטון מובילה את חצי האי הקוריאני "לפיצוץ". "העולם קיבל את המסר של קוריאה הצפונית בצורה ברורה ורועשת", אמר היום נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, והוסיף כי "כל האופציות מונחות על השולחן" בתגובת ארה"ב לשיגור. 

 

במקביל, ההוריקן הארווי, גורם נזקים אדירים בטקסס, וצפוי להשפיע על כלל כלכלת ארה"ב. סגירת בתי הזיקוק באזור מפרץ מקסיקו והנזקים הגדולים לתשתיות באזור גורמים לעלייה בחוזים העתידיים על הבנזין בארה"ב, עקב הצפי לצמצום האספקה בעקבות הסופה. 

בהתאם לירידות בבורסות, שוק המט"ח מגיב אף הוא: הוואן הקוריאני והדולר האוסטרלי  נשחקים מול הדולר, בעוד המטבעות המשמשים היסטורית כנכסי מקלט למשקיעים, הפרנק השווייצרי  והין היפני  מזנקים מול הדולר. האירו  ממשיך אף הוא את מגמת העלייה שלו מול הדולר, אחרי שעבר אמש לראשונה זה שנתיים את רמת ה-1.2 דולר לאירו.

נכסי מקלט נוספים: הזהב , עולה מעל 1,325 דולר לאונקיה והתשואות לאג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עולות ומתקרבות לרמתם בחודש נובמבר 2016, התקופה שמיד לאחר היבחרו של טראמפ.

בסט ביי  פרסמה דוחותיה לרבעון השני, עם רווח נקי של 209 מיליון דולר, שהם 67 סנט למנייה. עלייה מ-198 מיליון דולר, שהם 61 סנט למניה, ברבעון זה אשתקד. המחזור עמד על 8.9 מיליארד דולר, גבוה ממחזור של 8.5 מיליארד בשנה שעברה.

מניותיה של חברת התרופות Acorda Therapeutics (ACOR) קרסו, לאחר שמנהל המזון והתרופות האמריקני (ה-FDA) פסל את טיפול החברה למחלת הפרקינסון.

כמו כן, דיווחו היום, לפני תחילת המסחר, בנק נובה סקוטיה  והבנק של מונטריאול  את דוחותיהם לרבעון השני.