האוטו-טק הישראלי רותח: מאגנה בהשקעה אסטרטגית באינוביז

בסבב הגיוס החדש של אינוביז, שמפתחת חיישן לייזר קומפקטי וזול לרכב אוטונומי, השתתפה גם "דלפי", ולפי הערכות הוא בוצע לפי שווי של מאות מיליוני דולרים

חברת מאגנה, אחת הספקיות והקבלניות הגדולות בעולם לתעשיית הרכב, הודיעה אתמול (ג') כי היא הצטרפה לסבב ההשקעה החדשה של חברת INNOVIZ הישראלית שנערך לאחרונה. אינוביז, שהוקמה לפני כשנתיים, פיתחה חיישן לייזר (LIDAR) לזיהוי עצמים בסביבת הרכב, שעשוי להוות רכיב מפתח בכלי רכב אוטונומיים ו"כמעט אוטונומיים".

החיישן שלה מבוסס על מעגלי מצב מוצק (SOLID STATE) והוא קטן משמעותית מפתרונות מקבילים מבוססי לייזר וצפוי להיות גם זול משמעותית. הוא מזהה עצמים וסביבה בטווחים של עד 200 מטר, מציע שדה ראייה רחב ודיוק עומק קטן מ-2 סנטימטרים.

בהודעה מאגנה הגדירה את השקעתה בחברה בתור "אסטרטגית" ואמרה כי המטרה להרחיב את שיתוף-הפעולה שלה עם החברה הישראלית, שהחל בדצמבר אשתקד. על פי ההודעה, המוצר של אינוביז ישולב בפתרונות של מאגנה לתעשיית הרכב עבור כלי רכב מדרגת אוטונומיה של 3 עד 5.

למאגנה יש מעל 300 מוקדי ייצור ברחבי העולם והיא מעסיקה מעל 161 אלף עובדים. יצוין כי בשבוע הודיעה גם דלפי, עוד ספקית טיר1 ענקית לתעשיית הרכב ומתחרה של מאגנה, על השקעה בסבב הגיוס החדש של אינוביז.

החברה עדיין לא מסרה פרטים על היקף הגיוס ועל השווי לפיו בוצע אולם על פי הערכות מדובר במאות מיליוני דולרים. יצוין כי חברת QUANERGY, אחת המתחרות הישירות של אינוביז בשוק רכיבי ה-LIDAR לרכב, חצתה בשנה שעברה את רף השווי של מעל מיליארד דולר.

בסבב הגיוס הראשון של אינוביז, שנערך בתחילת השנה שעברה, גייסה החברה כ-9 מיליון דולר מאנשי העסקים זוהר זיסאפל וגיל אגמון, קרנות ההון סיכון ורטקס, מאגמה, אמיתי ונצ'רס ודלק רכב. על פי הערכות, רוב המשקיעים הללו השתתפו גם בגיוס הנוכחי לצד מספר שחקנים בין לאומיים גדולים וחדשים, וכאמור שתי חברות הטיר1 דלפי ומאגנה.