עוד הגרלת ענק במחיר למשתכן: 12 אלף דירות ברחבי הארץ

שר האוצר הכריז על "ההגרלה הגדולה 2" - בפייסבוק ■ גם בהגרלה הזו זכאי סדרה ב' לא ישתתפו ■ הגרלה גדולה נוספת צפויה להיפתח בחודש נובמבר

משה כחלון / צילום: יוסי אלוני
משה כחלון / צילום: יוסי אלוני

שר האוצר משה כחלון הכריז היום (א'), בפייסבוק, על עוד הגרלת ענק במחיר למשתכן - 12 אלף דירות ב-22 יישובים ברחבי הארץ. כחלון אמר גם כי הגרלה גדולה נוספת צפויה להיפתח בחודש נובמבר - אך ללא אזכור לכמות הדירות שתוגרל. אגב, ב-7 באוגוסט, ושוב בפייסבוק, כחלון אמר כי בהגרלה של היום יהיו 15,000 דירות.

במסגרת התוכנית יוגרלו בשלב הראשון בו זמנית 11,507 דירות בראשון-לציון, נתניה, באר-שבע, רמת-גן, אשקלון, בית שמש, חדרה, מודיעין, ראש-העין, יבנה, קריית ביאליק, אור יהודה, דימונה, נשר, שדרות, שוהם, קריית טבעון, בית שאן, חצור הגלילית, בית דגן, עכו וכרמיאל. ההגרלה ליישובי המגזר הערבי תידחה בכדי לאפשר למשתתפים נוספים להירשם לתכנית.

גם במקרה הזה ההגרלה מיועדת ברובה לזכאי סדרה א' של מחיר ולא לעשרות אלפי זכאי סדרה ב' (ההגרלות בבית שמש מיועדות גם לזכאי סדרה ב'). כיום נותרו בסדרה א' 33,066 איש (רק 19,452 מתוכם נרשמו להגרלה הגדולה בחודש יוני) שטרם מימשו את זכותם לדירה. בסדרה ב' יש כ-40 אלף זכאים.

ביבנה ההרשמה תהיה פתוחה לבני המקום זכאי סדרה ב' לאחר שכל בני המקום זכאי סדרה א' כבר זכו בדירה. בערים עכו וכרמיאל ההגרלות יהיו פתוחות גם לבני המקום נרשמי סדרה ב' לאחר שיזכו קודם בני המקום זכאי סדרה א'. 

להבדיל מהגרלות רגילות של מחיר למשתכן, מאפשרת ההגרלה הגדולה לכל זכאי להירשם לפרויקטים שונים בעד שלושה יישובים במקביל. ההרשמה להגרלה תהיה פתוחה למשך כשבועיים, החל מהלילה בחצות ועד 18 בספטמבר. הודעות אישיות בדבר זכייתם בדירה יימסרו לזוכים ב-31 באוקטובר.

במידה שלא מומשה הזכות לדירה במסגרת ההגרלה הגדולה של מחיר למשתכן, יוכלו הזכאים שנותרו להירשם להגרלה גדולה נוספת של אלפי יחידות דיור נוספות שצפויה להתקיים בחודש נובמבר 2017.

במשרד האוצר ציינו כי עד כה שווקו לקבלנים למעלה מ-45 אלף דירות במסגרת מחיר למשתכן ו-27 אלף זכאים זכו בדירה.

כחלון התייחס גם לביקורות שנשמעות על התוכנית מצד קבלנים וכתב: "בזמן האחרון אנחנו עדים להתקפות חסרות תקדים על התכנית מצד גורמים אינטרסנטים שרוצים להכשיל את התכנית. אותם גורמים לא רוצים שתהיה לצעירים דירה או שהם רוצים שהם יקנו דירה במחירים מטורפים. אותם גורמים חגגו פה במשך שנים והרוויחו סכומים עצומים על הגב של הזוגות הצעירים. במסגרת התכנית אנחנו מחזירים את השפיות ומוכרים את אותן דירות במאות אלפי שקלים פחות ממחיר השוק.

"הדירות בתכנית הן דירות מצוינות ובאיכות הגבוהה ביותר. כל הגורמים שתוקפים את התכנית ורוצים שתיכשל לא תוקפים אותי - הם תוקפים את הצעירים והתקווה שלהם לדירה. הם רואים את הטירוף של המחירים נעצר ואת האמון של הזוגות הצעירים בתכנית והם מבינים שהחגיגה נגמרה. אנחנו לא מתכוונים לעצור את התכנית אלא להמשיך ולהעצים אותה ולשווק עשרות אלפי יחידות דיור נוספות. נמשיך ללא מורא וללא חשש מאף אחד".

מחיר למשתכן
 מחיר למשתכן