נערכים למאבק: הוועד בבנק אגוד שכר את פרופ' ירון זליכה

מחר תיערך ישיבה של ועדת הכספים בכנסת בנושא השלכות תרחיש בו אגוד ימוזג למזרחי-טפחות

ועד העובדים בבנק אגוד נערך למאבק לקראת מיזוג אפשרי של הבנק לתוך מזרחי-טפחות. הוועד שכר את שירותיו של פרופ' ירון זליכה כיועץ שילווה אותם במאבקם נגד קיצוצים ושינויים הצפויים במידה ותיחתם עסקה עם מזרחי-טפחות. הוועד שכר גם את שירותיו של עו"ד בני כהן, המתמחה בתחום יחסי עבודה ואשר עובד בין היתר עם ועד עובדי דיסקונט.

בתוך כך מחר (ב') בבוקר תקיים ועדת הכספים בכנסת בנושא העסקה המתרקמת, והשלכות המיזוג של 1,200 עובדי בנק אגוד, ועל התחרות במערכת הבנקאית.

נזכיר כי הוועד כבר הכריז על סכסוך עבודה, ואף החל לנקוט בעיצומים. העיצומים כוללים איסור על העברת חומרים הקשורים להתגבשות העסקה כגון, הערכות שווי לידי ההנהלה ודירקטוריון הבנק.

זליכה מסר היום: "פעם נוספת אנו מוצאים את הצרכן הישראלי ואת העובדים באותו הצד של המתרס וכנגדם אינטרסים של בעלי ההון להגדיל את הריכוזיות במשק, להקטין את התחרותיות ולפגוע בו זמנית בציבור הצרכנים ובציבור העובדים בישראל. אנו נאבק על מנת לשמור על בנק אגוד כבנק עצמאי".

נזכיר כי לפני מספר שבועות פורסם כי מזרחי-טפחות נמצא במגעים עם בעלי השליטה בבנק אגוד למיזוג לפי שווי המשקף מכפיל של עד 0.6 מהון הבנק. בנק ישראל תומך באופן עקרוני בעסקה, אך עדיין לא גובש מתווה סופי לעסקה, ולא ברור האם היא תצא אל הפועל.