מקורב לברקת מונה למנכ"ל תוכנית האב לתחבורה בי-ם

זוהר זולר יחליף המנכ"ל הפורש, נדב מרוז, ימונה לתפקיד בחברת סופר אנרג'י שבבעלות שפיר הנדסה

הרכבת הקלה בירושלים / צילום: איל יצהר
הרכבת הקלה בירושלים / צילום: איל יצהר

הוועד המנהל של צוות תכנית אב לתחבורה בירושלים בחר הערב (ב'), פה אחד, בזהר זולר כמנכ"ל הבא של הצוות. זולר יחליף את נדב מרוז שכיהן כמנכ"ל במשך 7 שנים, זאת לאחר מרוז שקיבל משרה בחברת סופר אנג'י, חברת חלוקת גז שבבעלות תאגיד שפיר הנדסה.

זולר (42) נחשב מקורב לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ושימש בעבר כמנהל מטה הבחירות של ברקת ב-2013. יצויין גם כי תפקידו הקודם של זולר, משנה למנכ"ל תוכנית אב לתחבורה בירושלים, הוא תפקיד שלא היה קודם לכן. בתפקידו כמשנה למנכ"ל אותו מילא זולר בשלוש השנים האחרונות, הוא עסק בפיתוח וקידום פרוייקט הרכבת הקלה בירושלים.

"אני שמח על ההזדמנות שניתנה לי להוסיף ולפתח את התחבורה בירושלים", אמר הערב זולר . "לפנינו אתגרים רבים ומורכבים בהם פיתוח רשת הסעת המונים משלימה ברחבי ירושלים והמטרופולין ושיפור השירות בתחבורה הציבורית, אשר יחד יובילו להפחתת השימוש ברכב הפרטי ולהקלת הנגישות וההתניידות בעיר, אליה וממנה. אני משוכנע שנצליח לעמוד באתגרים הללו בעזרת שיתוף הפעולה הפורה, שכבר הוכיח את עצמו, בין משרדי התחבורה והאוצר, יישובי מטרופולין ירושלים והסקטור הפרטי".

צוות אב לתכנון תחבורה הוא עמותה בבעלות עיריית ירושלים ואחראי להכנת המכרזים הקרובים בפרויקט הרכבת הקלה בעיר - הארכת הקו האדום, הקמת הקו הירוק ובעתיד יכלול גם הקמת הקו הכחול. ההיקף הכספי הכולל המוערך של המכרזים הינו כ-22 מיליארד שקל. בין היתר מבצע צוות האב את בדיקת החברות המתמודדות וממליץ עליהן לוועדה המכרזים.