אחרי 14 שנה: מנכ"לית שפ"א ענת ארדיטי פורשת

כיום שפ"א היא הגוף היחיד המשווק את הפרסום בתחנות הרדיו האזוריות ■ ארדיטי: "הגעתי לתחושת מיצוי"

שינויים באחד התפקידים הניהוליים הבכירים ביותר ברדיו: ל"גלובס" נודע כי ענת ארדיטי, מנכ"לית שפ"א (שירותי פרסום אזורי) מזה 14 שנה, פורשת מתפקידה. ארדיטי הודיעה על כוונתה לבעלי שפ"א, יאיר לוי, ואתמול (א') ערכה שיחות עם מנהלי התחנות והודיעה להם על החלטתה. מועד עזיבתה טרם נקבע סופית, וטרם מונה לה מחליף.

שפ"א, בבעלות יאיר לוי, פועלת למעשה מאז הקמת הרדיו האזורי. בניגוד לטרגט ספיריט (החברה המשווקת את זמן האוויר בתחנות הרדיו של תאגיד השידור), שמוכרת את זמן האוויר מתוקף זיכיון שניתן לה מהמדינה באמצעות תאגיד "כאן" - שפ"א היא חברה מסחרית לכל דבר, שמשווקת היום את זמן האוויר בכ-12 תחנות אזוריות בפריסה ארצית.

כיום שפ"א היא הגוף היחיד המשווק את הפרסום בתחנות הרדיו האזוריות, אך המצב היה שונה כשתחנות הרדיו האזוריות יצאו לדרך. אז פעלו בשוק שתי חברות בתחום: שפ"א וכוח רדיו. עם השנים נחלש כוחה של כוח רדיו, ושפ"א הפכה לגוף היחיד.

ניהול חברה המשווקת זמן אוויר של תחנות שונות שלא כולן נמצאות תחת אותה בעלות התברר עם השנים כאתגר לא פשוט. כמקובל בשוק הישראלי, לא אחת התעוררו מחלוקות על אופן חלוקת זמן הפרסום בין התחנות, ואחד האתגרים המשמעותיים של ניהול שפ"א היה להלך בין הטיפות ולאזן בין האינטרסים והאינטריגות. פעמים רבות זה הצליח: לפעמים, כמו במקרה של רדיו הבירה, קרה שתחנות בחרו לנסות לשווק את זמן האוויר שלהן לבד.

אתגר נוסף היה לשמור על כוחו של הרדיו בתמהיל המדיה של המפרסמים בעת שכוחו של תחום הדיגיטל הולך וגדל. בנושא זה נרשמה בשפ"א הצלחה לא מבוטלת גם בשמירת הנתח היחסי של הרדיו בעוגת הפרסום וגם בשימור וגידול היקפי הפרסום של שפ"א. בחודשים האחרונים בלט גידול זה לא רק בגלל מדיניות שפ"א עצמה, אלא גם בשל העובדה שתאגיד השידור החדש פתח את השידורים עם תקלה במערכת הפרסום שנמשכה שבועו ת- מה שהזרים את רוב התקציבים לשעות הפרסום של שפ"א.

ארדיטי גם עסקה בחודשים האחרונים בהתאמת תחנות הרדיו שתחת ניהולה לעידן הדיגיטלי ובגיבוש מודל שיאפשר בניית קמפיין רדיו שישלב פרסום ברדיו האזורי עם פנייה ממוקדת לקהלי מטרה בתחנות הדיגיטליות.

כאמור, ארדיטי פורשת לאחר 14 שנה בהן ניהלה את שפ"א. את דרכה המקצועית החלה בערוץ 2 הניסיוני, ומשם המשיכה לתפקיד מנהלת פרסום בזכיינית טלעד.

ארדיטי אשרה את הידיעה ואמרה בתגובה: "הגעתי לתחושה של מיצוי. אני עוזבת עם ניצחון ברור המורכב מצוות מקצועי שהשכיל לבצע שיתופי-פעולה וחסויות. ההצלחה היא פועל יוצא של שיתוף-פעולה פורה מול כל תחנות הרדיו שהן שותפות לגידול בנתח הפרסום".