לראשונה: פרס ישראל יינתן גם על תרומה לתעשייה

השר בנט: "הגיע הזמן לתת לתעשייה הישראלית את המקום הראוי לה - ואין במה טובה יותר לעשות כן מבינת טקס פרס ישראל ביום העצמאות ה-70 למדינה"

נפתלי בנט / צילום: רוני שיצר
נפתלי בנט / צילום: רוני שיצר

שביעות-רצון בקרב התעשיינים מהכרזתו של שר החינוך נפתלי בנט כי יפתח קטגוריה חדשה להענקת פרס ישראל - תעשייה.

אמש (א') הופיע בנט לפני חברי מועצת התעשיינים ואמר כי "הקטגוריה החדשה נבחרה לאור ההכרה הגדולה שיש למדינת ישראל לתרומתה הלאומית של התעשייה לביצור ביטחון ישראל, לצמיחה, לכלכלה ולחברה הישראלית. הגיע הזמן לתת לתעשייה הישראלית את המקום הראוי לה - ואין במה טובה יותר לעשות כן מבינת טקס פרס ישראל ביום העצמאות ה-70 למדינה".

יש לציין כי תעשיינים ישראליים כבר קיבלו בעבר את פרס ישראל, על מפעל חיים. בין מקבלי הפרס, אלי הורביץ ודב לאוטמן ז"ל וסטף ורטהיימר.

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש הגיב על הודעתו של בנט ואמר כי מדובר ב"יום חג לתעשייה הישראלית": "התעשיינים הישראלים תמיד היו לפני הכל ציונים אמיתיים, שאהבת הארץ הובילה אותם לבנות אותה ולהקים בה מפעלים ותעשיות ענק שמספקים מאות אלפי מקומות עבודה במשק. זאת, לצד קידום המחקר והפיתוח בישראל באין ספור תחומים, שהפכו את מדינתנו הקטנה למעצמה טכנולוגית שהמצאותיה ומוצריה מפורסמים ומשווקים בכל קצווי תבל. בזכות כל אלה השר בנט הכריז על התעשייה כקטגוריה חדשה לקבלת פרס ישראל שהוא אות הכבוד הגדול ביותר שאדם בישראל יכול לקבל מהמדינה", אמר.

בהמשך המפגש שהתקיים אמש בין בנט לבין חברי מועצת התעשיינים הצהיר שר החינוך כי אחד היעדים של משרדו היא להגדיל את מספר התלמידים במגמות הטכנולוגיות מ 150 אלף ל 180 אלף בשנים הקרובות.

התעשיינים קוראים זה שנים ארוכות למשרדי הממשלה לפעול למען הרחבת מסגרות החינוך הטכנולוגי והחינוך המקצועי- בשל המחסור המתמשך והמחריף בעובדים מקצועיים בתעשייה.