שני אזרחים ישראלים נעצרו בתאילנד בחשד לזיוף מותגים

יחידת משטרה מיוחדת של משטרת תאילנד, האחראית על לחימה בפשעים כלכליים וביניהם לחימה בזייפני המותגים במדינה, פשטה לאחרונה על מפעל זיופים שבבעלותם ובניהולם של שני אזרחים ישראלים

אזיקים / צילום: שאטרסטוק
אזיקים / צילום: שאטרסטוק

אחד מסוגי הפשיעה הנפוצים בעולם הוא של זיוף מותגים מוכרים ומכירתם בזול. לפעמים נראה שמזייפים כמעט כל מה שאפשר - בגדים, שעונים, נעלי ספורט, משקפיים, בשמים, תיקים, מוצרי קוסמטיקה, טלפונים סלולריים ועוד.

אחת מהמדינות שמהוות מוקד לזיופים של מותגים היא תאילנדשלאחרונה הרשויות בה מנסות להגביר את המאבק בתופעה. במסגרת המאבק, יחידת משטרה מיוחדת של משטרת תאילנד, האחראית על לחימה בפשעים כלכליים וביניהם לחימה בזייפני המותגים במדינה, פשטה לאחרונה על מפעל זיופים לכאורה שבבעלותם ובניהולם של שני אזרחים ישראלים.

המפעל עליו פשטה המשטרה מתמחה, לפי החשד, בייצור מותגים מזויפים, הדומים עד זהים למוצר ידוע ומצליח בעולם כולו של חברת סטדקס (STUDEX) האמריקאית. מדובר במכשיר לניקוב חורים באוזניים ללא שימוש באקדח - מוצר שנרשם כפטנט במדינות רבות בעולם, ביניהן גם תאילנד.

מגורמים המקורבים לחקירה נודע כי בעליהם של המפעל והאחראים על הייצור והפצת הזיופים לכאורה הם אזרחים ישראלים המוכרים למשטרה - האחד מתגורר מזה שנים רבות בבנגקוק בירת תאילנד, והשני חי בישראל אבל מגיע אחת לתקופה לביקור במפעלו בבנגקוק. מדיווחים בעיתונות התאילנדית עולה בנוסף כי השותף המתגורר בישראל מפעיל רשת דוכני תכשיטים ברחבי ישראל ודרכם מפיץ את הזיופים.

בעת פשיטת המשטרה על המפעל נתפס ונעצר ישראלי המתגורר בתאילנד המנהל את המפעל, וכעת הוא נחקר על-ידי המשטרה, ואילו השותף המתגורר בישראל הוגדר כמבוקש על-ידי המשטרה התאילנדית.

כאמור, הפשיטה היא חלק ממגמה מדינית רחבת-היקף המקודמת ישירות על-ידי ראש ממשלת תאילנד, במטרה למגר ולחסל את תופעות הזיופים הרבות במדינה.

ממשרדי הרשויות נמסר כי זיופים ספציפיים אלה, של מוצר המוגדר במדינות רבות כמכשור רפואי, בו מנקבים לצרכן הסופי חור באוזנו או באפו, עלולים לפגוע פגיעה בריאותית חמורה באוכלוסייה, שכן הזיופים אינם עומדים בתקנים הנדרשים למכשור מסוג זה ועלולים לגרום לזיהומים רבים לצרכנים הסופיים.

ממשרדו של עו"ד אלון נוריאלי, המייצג את חברת סטאדקס בישראל ואת נציגתה המקומית חברת ואלורו, נמסר בתגובה כי "חברת סטאדקס עושה ימים כלילות לשמירה על זכויותיה ועל בריאות לקוחותיה בכל רחבי העולם וכך גם בישראל". כמו כן נמסר כי "אנו עתידים לשמוע על פעולות דומות גם בעתיד הקרוב ברחבי העולם כולו".