אל תהיו תיירים: האפליקציה שמאפשרת לבלות כמו המקומיים

"Cool Cousin", אפליקציה עם שורשים ישראלים, מאפשרת לבחור אנשים בערים אליהן תסעו ולראות את ה"מפות" שלהם: איפה הם אוהבים לשתות את הקפה שלהם, היכן הם אוהבים לרוץ, איפה לעשות קניות, איפה לאכול ארוחת ערב מפנקת ועוד

האפליקציה חברים לרגע
האפליקציה חברים לרגע

אם אתם עובדים עם חברות אמריקאיות בעמק הסיליקון, ובשבוע האחרון נתקלתם בכמות מחשידה של הודעות אימייל "מחוץ למשרד" שמתריעות שאיש הקשר שלכם בחופשה - יש לכך סיבה טובה. סוף השבוע הארוך של "לייבור דיי" והשבוע שקודמים לו הם ההזדמנות האחרונה של אנשי עמק הסיליקון לקחת את חופשת הקיץ שלהם.

מסתבר שהפעם יש גם זווית ישראלית לחופשות האלה, בעיקר עבור אלה שבחרו לדלג על האבק בפסטיבל האלטרנטיבי ובמקומו לנדוד לערים אחרות ברחבי ארצות-הברית והכדור: אפליקציית "Cool Cousin" ("בן הדוד המגניב", בתרגום עברי לא-מגניב-בעליל) היא אפליקציה עם שורשים ישראלים, שמתחילה להכות גלים גם בעמק הסיליקון בעיקר בזכות ממשק כיפי וצבעוני וקונספט פשוט אך יעיל.

אם תרצו, מדובר בשילוב של אפליקציית ההמלצות yelp, אזור ההמלצות של פייסבוק, Airbnb, קאוץ'-סרפינג ופור-סקוור. או משהו כזה. 

האפליקציה חברים לרגע
 האפליקציה חברים לרגע

5 יזמים ישראלים

האפליקציה, שכיום משרתת כבר קרוב ל-50 ערים ברחבי העולם, מציעה למשתמשיה להפסיק להיות "תיירים" ולהתחיל להיות "אנשים שחווים מקום" באמצעות תקשורת ישירה עם "בני דודים מגניבים" - חברים לרגע (או לכל החיים) שגרים בערים האלה ומציעים את עצמם ללא תמורה כממליצים על פעילויות ומדריכים לתרבות הפנאי בעיר שלהם.

שיטוט באפליקציה ובאתר מאפשר לבחור אנשים בערים אליהן תסעו ולראות את ה"מפות" שלהם: איפה הם אוהבים לשתות את הקפה שלהם, היכן הם אוהבים לרוץ, איפה לעשות קניות, איפה לאכול ארוחת ערב מפנקת, ובאיזה אזור סודי בעיר כדאי לבלות את השעות היפות של אחר-הצהריים.

האפליקציה מתחילה להציע גם שירותי "קונסיירז'" למבקרים כחלק מהניסיון למנף את הממשק המצוין ולייצר הכנסות: כך למשל תוכלו להזמין מונית באמצעות האפליקציה, לשמור שולחן במסעדה מומלצת או להזמין כרטיסים למופע מוזיקה ש"בן הדוד" שבחרתם ממליץ עליו. בהמשך, על-פי הדיווחים, מקווים האבות-המייסדים להרחיב את השימושים באפליקציה ולשלב בה גם שירותי פרימיום שיאפשרו למבקרים ליהנות מפעיליות ייחודיות ואקסלוסיביות בערים - בדומה, במידה מסוימת, לשירות שהשיקה Airbnb לאחרונה.

בחברה שוקלים גם לאמץ מודל שיאפשר לתגמל את בני הדודים המגניבים כדי למשוך עוד ועוד "מובילי דעה" לחלוק את ההעדפות שלהם, את ההמלצות שלהם ואת עצמם עם מבקרים בעיר מגוריהם.

5 יזמים ישראלים עומדים מאחורי המיזם: המנכ"ל איתי נגלר ושותפיו שחר קוטני, נדב סעדיה, איתמר ויצמן וגיל עזריאלנט.

הצוות גייס בחודשיים האחרונים סיבוב ראשון של 2 מיליון דולר כדי לאפשר המשך פעילות והתרחבות גלובלית בזמן שהם מגבשים דרך להרחיב את המוניטיזציה של האפליקציה ובוחנים מודלים עסקיים לפעילות שלה.

בינתיים, גלישה באפליקציה מאפשרת להכיר הרבה מאוד אנשים מגניבים (קורא שורות אלה מתבייש להודות שלמד על לא מעט מקומות מגניבים בתל-אביב השבוע דרך האפליקציה...), לשאול אותם שאלות ולהרגיש מאוד מקומיים - גם במקום חדש רחוק מהבית בזמן חופשה.