"היה היו שני שושנים"

איך הגיעו נתניהו וברק למצב בו הם מתנהגים כמו טוקבקיסטים בפייסבוק?

חברים הם לא היו אף פעם, אבל הם כן היו ראשי ממשלה. האחד בנימין נתניהו, לתקופה ארוכה (מדי), והשני אהוד ברק לתקופה קצרה (אבל לא קצרה מדי). הדבר המשותף הנוסף להם הוא השירות הצבאי (בהתנדבות) בסיירת מטכ"ל. לטעמי, זה הדבר היפה ביותר שעשו השניים, ברק בהצטיינות רבה, נתניהו בהחלט בסדר. שני לוחמים מהזן המשובח ביותר. בהמשך חייהם, לאחר הצבא, הם המשיכו להשביח את עצמם בלימודים שונים ובתפקידים מגוונים. לפי כל קנה מידה, שני אנשים איכותיים. "היו היו שני שושנים", כפי ששרה שושנה דמארי.

השושנים שהפכו לחוחים

העובדה שהגיעו אל ראשות הממשלה לא צריכה להפתיע, ואכן לא הפתיעה. אבל בתפקיד הזה הוזזו הצידה התכונות שעשו אותם לשושנים בצבא, ונשארו החוחים. הפנים היפות של ההתנדבות פינו מקום להתנהגויות שנויות במחלוקת. אם בסיירת ברק עלה על נתניהו, הרי שכאן נתניהו הביס אותו. אולי משום שיש לו תקופה ארוכה יותר. אבל גם ברק לא היה טלית, לא תכלת ולא ארגמן. הוא אדם היודע לדאוג לעצמו היטב, ולא תמיד בוחל באמצעים. גם הוא, כנתניהו, נחשד פה ושם במעשים אסורים. מבחינה כלכלית שניהם, כל אחד בדרכו, הצליחו מאוד, האחד מתגורר בווילה בקיסריה, והשני, שהוא יותר אופנתי (ראו את הזקן) - במגדל, כמובן.

טוקבקיסטים משתטים

איך הגיעו שני מלח הארץ הללו להתכתש ביניהם בפייסבוק כאחרוני הטוקבקיסטים? אותי זה יותר מפתיע מאשר מעשי שחיתות לכאורה. לא הייתי שואל שאלה זו את הצייצן דונלד טראמפ, כי הוא אף פעם לא היה, ולא נחשב, לאדם איכותי במיוחד, אבל ברק ונתניהו?! נתניהו מחקה את דרך דיבורו של ברק בסרטון שהפיק בשביל פייסבוק. ברק יכול היה לא להשיב. אבל טוקבקיסט אינו שותק לעולם. והוא השיב ב"עז עיוורת".

אנשים דשנים ועשירים

אלה המנהיגים שלנו, בהווה ובעבר. הם שירתו את מדינתם בנאמנות בהיותם לוחמים, עכשיו הם נאבקים זה בזה - לא בשבילנו, לא בשירות מטרה לאומית, הכל פה אישי. אגו של לוחמים שהפכו למצליחנים ובדרך איבדו הרבה מהאיכות שהייתה בהם. סוג של מאבק שבו מותר להקריב הכל, גם את האינטרסים של המדינה. היום הם אנשים עשירים, דשנים, שאינם מסוגלים לראות את טובתם של אחרים. אותי ההתכתבויות וההתנצחויות שלהם מביישות, אני מניח שעוד רבים מרגישים כך. אז ביבי וברק, הפסיקו בבקשה. תתבגרו.