צפו: חברה ישראלית החלה לבצע משלוחי מזון ע"י רחפנים

Flytrex הישראלית החלה לבצע משלוחי מזון, שהוזמנו דרך האינטרנט, בעיר רייקיאוויק שבאיסלנד ■ מדובר בשותפות עם אחת מחברות ה-eCommerce הגדולות של איסלנד, שמעוניינת להרחיב את טווח החלוקה שלה ■ צפו בווידאו

חברת הלוגיסטיקה הישראלית Flytrex, חלוצת המשלוחים באמצעות רחפנים, החלה לבצע משלוחי מזון, שהוזמנו דרך האינטרנט, ממסעדה סינית ברחבי העיר רייקיאוויק cאיסלנד.

קבוצת AHA, אחת מחברות ה-eCommerce הגדולות של איסלנד, נכנסה לשותפות עם חברת Flytrex בכדי להרחיב את טווח החלוקה שלה ולמצוא דרכים חדשות ויעילות להעברת סחורות ללקוחותיה ברחבי העיר רייקיאוויק.

כ-20 מישלוחים ביום מבוצעים באמצעות רחפנים, שהותאם בהם ארגז מיוחד למשלוחים, תוצרת החברה הסינית DJI מדגם Matrice 600, המונעים באמצעות 6 פרופלורים. על-פי ממצאי חברת AHA' קיימת הפחתה של 60% בהוצאות המשלוח באמצעות רחפנים מול חלופות בקרקע ובים. עוד נמסר כי צומצמו זמני אספקת המשלוחים עד 20 דקות בשעות השיא.

הפרויקט אושר לאחר שרשות התחבורה האיסלנדית איפשרה לרחפנים להעביר משלוחי מזון ממסעדות וחנויות מצידה האחד של רייקיאוויק, ולהטיס אותם לנקודת נחיתה הממוקמת במרחק של קילומטר מהיעד, משם כבר דואגת חברת AHA להעברת המשלוח ליעדו.

טווח הטיסה של הרחפן הוא כ-3 קילומטר בקו ישר עם משקל נשיאה של עד 3 קילוגרם. 

באדיבות צבי וורובל, HTmag.co.il