10,000 שקל קנס לרדיו 103 בשל דברי עו"ד שפטל נגד הרמטכ"ל

כזכור, שפטל, שמשמש גם כעורך דינו של החייל אלאור אזריה שהורשע בהריגה, כינה ביולי האחרון את הרמטכ"ל גדי אייזנקוט "עלוב נפש" ואף טען כי הוא "אינו משדר חיילות" ו"נראה כמו פקידון שמן בעירייה"

גדי איזנקוט ויורם שפטל  /צילום:דובר צהל ויוסי כהן
גדי איזנקוט ויורם שפטל /צילום:דובר צהל ויוסי כהן

הרשות השנייה החליטה היום (ד') להטיל על רדיו ללא הפסקה 103FM קנס כספי של 10,000 שקל בעקבות הדברים שאמר עו"ד יורם שפטל על הרמטכ"ל גדי אייזנקוט בחודש יולי האחרון.

כזכור, שפטל, שמשמש גם כעורך דינו של החייל אלאור אזריה שהורשע בהריגה, כינה את הרמטכ"ל אייזנקוט "עלוב נפש" ואף טען כי הוא "אינו משדר חיילות" ו"נראה כמו פקידון שמן בעירייה". דבריו עוררו סערה גם בקרב מגישים בתחנה כמו נתן זהבי וגבי גזית וגררו גם תלונות של מאזינים שפנו בעניין לרשות השנייה.

בהמשך התנצל שפטל - שמגיש בתחנה תוכנית שיחות עם מאזינים בשם "שפטל עצבני" - על הדברים וטען כי הם נאמרו ב"להט השיחה": "אני חוזר בי מהכינוי 'עלוב נפש'... כמו כן, אינני מוצא לנכון להשתמש בדימוי גוף כביקורת, ועם הנפגעים הסליחה". ההתנצלות של שפטל הייתה בהנחיית מנכ"ל התחנה, אור צלקובניק. 

היום, כאמור, החליטה הרשות השנייה לקנוס את התחנה ב-10,000 שקל בשל הדברים: "לחופש הביטוי משקל רב כאשר מדובר באיש ציבור ובשיח ציבורי, אולם גם לכך ישנו גבול, ודאי שעה שהדברים יוצאים מפיו של מגיש תכנית בתחנה", נכתב במכתב שעליו חתום המנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, ניר שויקי. "המדובר בדברי עלבון, פוגעניים ומשפילים... החורגים מרמת השיח המינימלית מצד מגיש תוכנית ברדיו העושה שימוש במשאב ציבורי בשידוריו של בעל זיכיון".

כנהוג במקרים כאלה, על התחנה לשלם את הסכום בתוך 21 יום, והיא רשאית גם לבקש עיון חוזר בהחלטה או לערער למועצה.

בחודש שעבר הטילה הרשות השנייה קנסות בסך 120 אלף שקל על תחנת רדיו ללא הפסקה, זאת בשל 6 התבטאויות קודמות שהשמיע עו"ד שפטל בתוכניתו, בהן הוא נשמע "מגדף, משמיץ ומשתלח באנשים שונים, ובפרט במאזינים, באופן משולח רסן".