תועלת נוסח מילצ'ן

לייחס לארנון מילצ'ן "חברות עמוקה", או אפילו רדודה? חחח...

"כל ניסיון לייחס גוון לא ראוי לחברות העמוקה ורבת השנים של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ארנון מילצ'ן, הוא חסר בסיס וממילא נדון לכישלון" - כך הגיב אתמול (ג) "מקורב" לראש הממשלה על החשדות שמילצ'ן נתן לנתניהו שוחד באמצעות מתנות בשווי של מאות אלפי שקלים. כל מי שאומר דברים כאלה הוא אחד מהשניים: או מאחז עיניים ביודעין, או שאינו מכיר את מילצ'ן.

קרבה של טניס

יצא לי להיות "חבר" של מילצ'ן במשך תקופה של כמה שנים. רק דברים טובים יש לי לומר עליו. אצלנו הבסיס להיכרות היה משחק הטניס, אבל זה התפתח לבילויים משותפים. זה היה בתקופה בה כיהנתי כעורך האחראי של עיתון "הארץ". מרגע שפרשתי מהתפקיד ומהעיתון - אין מילצ'ן. הוא נעלם אי-שם בנבכי "אישה יפה" ושאר סרטים מוצלחים שהפיק בהוליווד.

לא היה בלבי עליו. הבנתי שנשחק הבסיס המשותף. וגם, ואולי זה העיקר, שבלי התואר של עורך הארץ, כבר לא הייתי קישוט בשבילו, כלומר אני כבר "סתם" בן אדם. ומילצ'ן תמיד חיפש אנשים שהם "משהו" - סלבריטאים, בעלי תפקידים, תארים, כאלה. בבחינת אמור לי מי חבריך, ואומר לך מי אתה.

האם הוא ביקש תמורה על "קרבתו"? כן, פעם אחת. לא משהו גדול או חשוב במיוחד. מישהו שהיה לו איתו סכסוך כלשהו והוא "היה שמח" אם הייתי כותב עליו. לא דברים טובים, כמובן. לא עשיתי את זה. היום כשאני חושב על כך אולי זו הייתה הסיבה לניתוק הקשר, אבל זו רק השערה.

תועלת נוסח מילצ'ן

מכל מקום, למילצ'ן שאני הכרתי לא היו חברויות במובן המקובל של המילה, בטח לא "עמוקות". היו לו היכרויות, לרוב עם אנשים עשירים או בעמדות מפתח. כאשר יסתיים שלטונו של נתניהו (אם זה יקרה), הוא לא יראה יותר את מילצ'ן. האיש עסוק מאוד בהפקת סרטים ובעשיית כסף. וגם במציאת "חברים" במקום אלה שכבר לא יכולים להועיל לו.

ותועלת אצל מילצ'ן (ואחרים כמותו) היא לא רק חומרית. זה גם, במידה רבה, היכולת להתגדר בראש ממשלה המכרכר סביבו, ולפעמים גם מזה יכולה לצאת הטבה חומרית.

שלח לחמך

היה שוחד? כשמילצ'ן מכחיש, אני מאמין לו שכך הוא באמת מרגיש. לתת מתנות לחזקים ועשירים זו אצלו התנהלות לא נדירה. לא תמיד עומדת לנגד עיניו תמורה כלשהי. זה נעשה יותר בצורה של "שלח לחמך". אם כי, במקרה הנוכחי, מתפרסמות ידיעות שלפי החשד המתנות היו קשורות לעסקי מילצ'ן בערוץ 10. נחיה ונראה. בכל מקרה, "חברות עמוקה", או אפילו רדודה? - חחח...