ההגרלה הגדולה השנייה של מחיר למשתכן: כ-15 אלף נרשמים

ההגרלה כוללת כ-11.5 אלף דירות מוזלות ■ היישוב המבוקש ביותר הוא ראשל"צ, שם נרשמו עד כה 5,918 משקי בית להגרלה ■ בתחתית הרשימה: דימונה, שם נרשמו 28 משקי בית

משה כחלון בכנס לשכת רואי החשבון / יוד צילומים יהודה בן יתח
משה כחלון בכנס לשכת רואי החשבון / יוד צילומים יהודה בן יתח

שלושה ימים אחרי שנפתחה ההרשמה להגרלה הגדולה השנייה של מחיר למשתכן, מספר משקי הבית שנרשמו ליישובים ולפרויקטים השונים כבר עומד על כמעט 15 אלף. מדובר ב-14,991 משקי בית שנרשמו להגרלה, שכזכור כוללת כ-11.5 אלף דירות מוזלות ברחבי הארץ. מתוך כל משקי הבית שנרשמו, 5,298 משקי בית הם בני מקום.

על פי נתוני משרד הבינוי והשיכון ומשרד האוצר אודות היקף הנרשמים, היישוב המבוקש ביותר על ידי הזכאים הוא ראשון לציון, שם נרשמו עד כה 5,918 משקי בית להגרלה, כאשר מספר הדירות המוזלות בעיר עומד על 2,133 דירות. במקום השני אפשר למצוא את מודיעין מכבים רעות עם 3,846 נרשמים סך הכל (239 בני מקום) שיתחרו על 1,474 דירות מוזלות. במקום השלישי, בית שמש עם 3,419 נרשמים (544 בני מקום) שיתחרו על 68 דירות בלבד. במקום הרביעי רמת גן שם נרשמו 3,276 משקי בית (574 בני מקום) שיתחרו על 318 דירות מוזלות.

בתחתית הרשימה, בכל הנוגע לביקוש הנגזר ממספר הנרשמים נכון להיום, אפשר למצוא את דימונה שם נרשמו עד כה רק 28 משקי בית שיתחרו על 59 דירות מוזלות, כלומר, נכון לעכשיו, כל מי שנרשם יגריל דירה. עוד יישובים בהם נרשם מיעוט יחסי של נרשמים הם חצור הגלילית (58 משקי בית) קריית ביאליק (71 משקי בית), עכו (78 משקי בית). נדגיש כי מדובר רק בימים ספורים במהלכם ההרשמה להגרלה פתוחה, ולכן מספר הנרשמים הכולל כמו גם מספר הנרשמים בכל יישוב ויישוב עוד עשוי להשתנות.

נזכיר כי ההרשמה להגרלה הגדולה השנייה תהיה פתוחה למשך כשבועיים, וזכאים שטרם נרשמו יוכלו לעשות זאת עד לתאריך ה-18 בספטמבר. ממשרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון נמסר כי: "במהלך התקופה הקרובה תשלח הודעה לזכאים שנרשמו להגרלות במסגרת ה"הגרלה הגדולה", שתפרט את ההגרלות אליהם הם רשומים, כך שיוכלו לוודא שאכן נרשמו לכל ההגרלות שהיו מעוניינים ובמסגרת זו יוכלו לשנות את המיקומים שביקשו". כזכור, כמו בהגרלה הגדולה הראשונה, זכאי התוכנית יכולים להירשם לשלושה יישובים בלבד, ועד מועד סגירת ההרשמה הם יוכלו לשנות את הבחירה.

ממשרד הבינוי נמסר היום בהקשר של ההגרלה הגדולה והיערכות המשרד והצוות המקצועי כי: "תשתיות מערך הרישום הורחבו כדי לקלוט את כל הזכאים שמעוניינים להירשם להגרלות שיפתחו במסגרת הגרלה זו. צוותי התמיכה ידגמו את המערך באופן רציף ויתגברו משאבים במקרה הצורך. יחד עם זאת אנו מבקשים להדגיש שוב כי ההרשמה להגרלות פתוחה במשך כמה ימים. אין יתרון להרשמה מוקדמת וניתן לבצע את תהליך ההרשמה כל עוד ההגרלה פתוחה להרשמה".

ההגרלה כוללת 22 יישובים: ראשון לציון, נתניה, באר שבע, רמת גן, אשקלון, בית שמש, חדרה, מודיעין, ראש העין, יבנה, קריית ביאליק, אור יהודה, דימונה, נשר, שדרות, שוהם, קריית טבעון, בית שאן, חצור הגלילית, בית דגן, עכו וכרמיאל. הגרלה זו, בדומה להגרלה הגדולה הקודמת, מופנית כמעט ורק לזכאי סדרה א' של מחיר למשתכן. על פי ההערכות של מטה הדיור, מתוך כ-60 אלף זכאי סדרה א', נותרו כעת כ-20 אלף זכאים שטרם זכו בהגרלות השונות. במטה הדיור מקווים שאחרי ההגרלה הנוכחית רוב הזכאים מסדרה זו יזכו בזכות לרכוש דירה מוזלת וההגרלה הגדולה הבאה המתוכננת עוד לפני תום השנה הנוכחית תופנה לזכאי סדרה ב', ולמי שטרם זכה מסדרה א'.

עם זאת, כפי שניתן לראות, שיעור הנרשמים להגרלה עד כה, לא עומד על כ-20 אלף, כלומר, יש מי שזכאי מסדרה א' וטרם נרשם. אומנם מדובר רק בימים הראשונים של ההרשמה ויש עוד כשבועיים, אבל ישנה גם סיבה אחרת לנתון האמור. לאחר שההגרלה הגדולה הקודמת הסתיימה נוצר מצב בו חלק לא מבוטל מהנרשמים לא זכה בדירה, אבל המספר שהגריל ביישוב מסויים היה קרוב למספר הדירות. כלומר, מדובר בזכאים שנכללים ברשימות המתנה לפרויקטים כאלו ואחרים וכעת עומדים הפני דילמה לא פשוטה. הדילמה היא האם להירשם להגרלה הגדולה השנייה, ובכך לוותר על רשימת ההמתנה בהגרלה הקודמת, או להמתין עם ההרשמה. דילמה זו אף מתחדדת באם הזכאי הוא בן מקום.