בצל חקירות נתניהו והאישום נגד רעייתו: מאות מפגינים בפ"ת

כ-500 בני אדם הגיעו לכיכר גורן בפתח-תקווה להפגנה ה-42 נגד השחיתות ליד ביתו של היועמ"ש ■ הפעם הופתעו המפגינים לגלות כי המשטרה לא הציבה מחסומים כדי ליישם את צו הביניים של בג"ץ ולהגביל את מספרם

הפגנה בפתח תקווה בכיכר גורן / צילום: אביב חופי
הפגנה בפתח תקווה בכיכר גורן / צילום: אביב חופי

כ-500 מפגינים הגיעו הערב (שבת) לכיכר גורן בפתח-תקווה, להפגנה השבועים נגד השחיתות ליד ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. מדובר בשבוע ה-42 ברציפות שההפגנה מתקיימת, והשבוע היא נערכת ברקע הגשת כתב האישום נגד שרה נתניהו בפרשת המעונות וההתפתחויות בפרשת המתנות.

כוחות המשטרה לא הציבו מחסומים הפעם, בניסיון ליישם את צו הביניים של בג"ץ שלפיו יש להגביל את מספר המשתתפים ל-500. "גם השוטרים הבינו שמדובר בהפגנה של אהבה ולא שנאה, הפגנה אזרחית של אנשים שאכפת להם מהמדינה הזאת", כתב בעמוד הפייסבוק שלו אלדד יניב, ממארגני המחאה.

השבוע נחשף כי איש העסקים ארנון מילצ'ן, שנחקר בשבוע שעבר באזהרה בלונדון, חשוד שנתן שוחד לנתניהו בתמורה לכך שזה יפעל לאשר את מכירת ערוץ 10 למיליארדר לן בלווטניק, המקורב לנתניהו. בערוץ 10 דווח כי גרסתו של מילצ'ן חיזקה את החשדות נגד נתניהו במסגרת חקירת "תיק 1000", המכונה גם תיק המתנות.

לפי החשד, איש העסקים הישראלי-אמריקני רצה להיעזר בנתניהו בנושאים שונים הקשורים לעסקיו, ובתמורה הוא העביר לו ולרעייתו מתנות - בהן סיגרים ושמפניות - בשווי מאות אלפי שקלים. במסגרת הפרשה, נבדק אם עוד אנשי עסקים פעלו בצורה דומה, בהם המיליארדר ג'יימס פאקר.

מקורביו של מילצ'ן אמרו כי הם סבורים "שהראיות בתיק לא ישתנו באופן משמעותי". לדבריהם, "לא הופתענו, הוא נחקר שלוש פעמים, בפעם האחרונה בחמישי. הוא ענה לחוקרים על הכול".

כמו כן, אתמול פרסם מנלדלביט את החלטתו בתיק מעונות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובה הודיע לשרה נתניהו כי הוא שוקל להעמידה לדין בשל חלקה ב"פרשת הזמנת הארוחות". בהודעה נמסר כי בפני נתניהו עומדת הזכות לשימוע, בטרם תתקבל הכרעה סופית בעניין זה. "ההחלטה התקבלה לאחר שהיועמ"ש בחן את חומר הראיות, ולאחר ששמע את עמדות הגורמים הרלוונטיים", נמסר בהודעה.

הודעה דומה נמסרה גם לסמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה עזרא סיידוף, בגין חלקו בפרשה. מההודעה עולה כי לפי החשד, מספטמבר 2010 ועד מארס 2013 פעלה נתניהו עם סיידוף ליצירת מצג שווא שלפיו במעון הרשמי של ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות.