מנכ"לית זמנית חדשה לטלוויזיה חינוכית: ד"ר אורנה שמחון

שמחון נכנסת לתפקיד לאחר שאלדד קובלנץ, שמשמש גם כמנכ"ל תאגיד השידור, ייצא לחל"ת שאושר לו, ועל רקע דרישת עובדי החינוכית שהוא יפסיק למלא את שני התפקידים במקביל ■ לפי החוק הנוכחי, הטלוויזיה החינוכית אמורה לסיים את שידוריה באוגוסט 2018

ד"ר אורנה שמחון, מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, היא המנכ"לית החדשה של הטלוויזיה החינוכית. שמחון תיכנס לתפקיד החל מהיום, כשבמקביל היא תחל בהליך חפיפה עם המנכ"ל הנוכחי, אלדד קובלנץ, בימים בקרובים.

על פי הודעת משרד החינוך, שמחון תכהן כמנהלת זמנית של הטלוויזיה החינוכית - שעתידה כרגע לוט בערפל - למשך תקופה של שלושה חודשים או עד למינוי מנכ"ל קבע. במקביל, היא תמשיך לכהן גם בתפקידה כמנהלת מחוז בו היא מכהנת מאז 2007. שמחון, אגב, היא גם רעייתו של השר לשעבר שלום שמחון .

קובלנץ שמשמש מאז 2015 גם כמנכ"ל תאגיד השידור, במקביל לתפקידו כמנכ"ל החינוכית, צפוי לצאת כעת לחל"ת שאושר לו לאחרונה. כפי שנחשף ב"גלובס", קובלנץ הודיע לעובדי החינוכית כבר בשבוע שעבר כי בימים הקרובים הוא יסיים את תפקידו בתחנה. עובדי החינוכית נאבקים מזה תקופה נגד המשך כהונתו של קובלנץ כמנכ"ל החינוכית במקביל לתפקידו בתאגיד, על רקע מה שהם רואים כניגוד עניינים לאור העובדה שבעוד פחות משנה, באוגוסט 2018, החינוכית צפויה לסיים את שידוריה, ובמקומה יוקם ערוץ ילדים בתוך תאגיד השידור.

במכתב שכתב היום מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, לקובלנץ נכתב: "לנוכח בקשתך לצאת לחל"ת, החלטתי לאייש את המשרה במינוי בפועל מקרב עובדי משרד החינוך. למינוי זה חשיבות רבה בעיקר לנוכח תחושת אי הוודאות בה נתונים ציבור עובדי החינוכית. עובדים אלה ראויים להערכה גדולה, לאור תרומתם רבת השנים לשידור החינוכי ציבורי ולדורות רבים של ילדי ישראל".

מוועדי העובדים של החינוכית נמסר בתגובה להודעת משרד החינוך: "הועדים מקבלים בברכה את מינויה של הד"ר אורנה שמחון למ"מ המנכ"ל בתחנה. הבחירה בעובדת בכירה ועתירת ניסיון לתפקיד מעידה על החשיבות שמייחסים השר נפתלי בנט והמנכ"ל שמואל אבואב - עימו נפגשו הועדים לא מכבר - למצבה של החינוכית ולתפקיד שהתחנה ממלאת בשידור הציבורי ובמערכת החינוך. יחד עם המנכ"לית הנבחרת עובדי החינוכית ומנהליה ימשיכו לפעול כדי להביא לשינוי החוק ולהבטיח את המשך פעילותה של החינוכית".