באיחור של חודשיים: ניו-פארם הוסיפה את מחיריה למאגר

זמן ניכר לאחר שנכנס לתוקף חוק שקיפות המחירים גם על רשתות הפארם, הוסיפה הרשת את מחיריה למאגר הרשות להגנת הצרכן ■ "הרשות נחושה לאכוף את התקנות"

כחודשיים אחרי שנכנס לתוקף חוק שקיפות המחירים גם על רשתות הפארם, ניאותה ניו-פארם לציית לתקנות ועדכנה את מחיריה למאגר המחירים. מטרת המאגר הוא לעודד תחרות באמצעות שקיפות מחירים והקניית הרגלים של השוואת מחירים לפני הקנייה.

את המחירים החלה ניו-פארם להעביר בעקבות התראה חלף עיצום שהוציאה הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן בתחילת יולי בגין הפרת התקנות האמורות. גובה העיצום לפי ההתראה עמד על 1.147 מיליון שקל - סכום שלא יוטל על הרשת, היות שמדובר בתקנה חדשה. החוק קובע כי אם הרשת לא תבצע את האמור בחוק, הקנס יוכפל פי 1.5.

ברשות להגנת הצרכן דיווחו כי ניו-פארם פנתה בבקשה לבטל את ההתראה, והממונה על הרשות דחה את הבקשה: "הרשות נחושה, כפי שהצהיר הממונה לא פעם, לאכוף את התקנות בכל האמצעים העומדים לרשותה, במטרה לאפשר לצרכנים להשוות מחירים טרם הרכישה ובכך לבצע רכישה מושכלת וכדאית".

נזכיר כי השבוע העלה משרד הכלכלה, יחד עם הרשות להגנת הצרכן, קמפיין שקובע מענקים לאפליקציות ולאתרים שיגדילו את היקף המשתמשים במנועי השוואת המחירים הלקוחים מהמאגר, אליו מעבירות רשתות המזון והפארם מחירים. עד כה המאגר לא זוכה להצלחה, ולא ניכר שינוי בהרגלי הצריכה.